کد خبر: ۹۲۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

از ژن خوب تا نامه یوسف، لطفا فرزندانتان را به ما نشان ندهید

روز گذشته نامه‌ای از یوسف پزشکیان، فرزند مسعود پزشکیان منتشر شد که در این نامه تاکید کرده بود موقعیت پدرش قرار نیست مناسبات اجتماعی او را تغییر دهد.
از ژن خوب تا نامه یوسف، لطفا فرزندانتان را به ما نشان ندهید
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته نامه‌ای از یوسف پزشکیان، فرزند مسعود پزشکیان منتشر شد که در این نامه تاکید کرده بود موقعیت پدرش قرار نیست مناسبات اجتماعی او را تغییر دهد.

بخش‌هایی از این نامه را در ادامه می‌خوانیم: افرادی رزومه دوستان‌شان یا خودشان را برایم می‌فرستند که برسانم به دست پدر برای وزارت‌های مختلف. هرچه شرح می‌دهم که نباید برای من چیزی بفرستند و به من ربطی ندارد، بی‌فایده است. یکی از دوستان کسی را برای وزارتخانه‌ای معرفی کرد، گفتم من دخالتی در این مسائل ندارم. گفت: باشد رزومه‌ها را برای خواهرتان بفرستید ایشان با پدر مطرح کنند. فکر کرد لابد خواهرم که همراه پدر در قاب تصاویر دیده می‌شود به این امور رسیدگی می‌کند. به ناچار و از روی حیرت گفتم چشم! باید مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنم. باید برای ورزش کردن، نوشتن و از همه مهم‌تر برای خانواده وقت داشته باشم.

ادبیات مورد استفاده پسر پزشکیان البته که قابل احترام است. به هر حال درک می‌کنیم که او در جهت اقناع مردم و راضی نگه داشتن آدم‌ها این متن را نوشته است، اما همچنان فکر می‌کنیم در زیر متن چنین رفتار‌هایی ساده‌انگاری و در عین حال عوام فریبی جریان دارد.

در واقع این قسم رفتار‌ها آن‌ور دیگر رفتار‌هایی است که مثلا از پسر عارف دیدم. او با یک اعتماد به نفس کاذب با ادبیاتی که اصلا محترمانه نیست روند پیشرفت خودش را متکی به ژن خوب دانسته بود در حالی که در پشت پرده اگر نبود پدرش و لابی‌ها شاید او هم به مانند میلیون‌ها جوان ایرانی بدون هیچ چشم‌اندازی نهایت باید به دنبال مهاجرت (فرار) به هر کشوری به غیر از ایران می‌بود.

در این روز‌ها که صحبت از وفاق ملی و کابینه فراجناحی و شعار‌هایی نظیر برای ایران است شاید مردم نه به نامه اکلیلی شده پسر پزشکیان نیاز دارند و نه به اعتماد به نفس کاذب پسر عارف.

آن‌ها بیشتر از هر چیزی به آدم‌هایی نیاز دارند که در دورترین نسبت با رانت و تبعیض ایستادند و اتفاقا نامه‌ای که پسر پزشکیان نوشته بود باز هم مملو از تبعیض است. اگر او پسر پزشکیان نبود. کدام رسانه چنین نامه‌ای را منتشر می‌کرد. اینکه او به درخواست‌ها پیرامون پدرش اهمیت نمی‌دهد چه امتیاز ویژه‌ای برای مردم ایران ایجاد می‌کند.

اهمیت ندادن و بدون تبعیض رفتار کردن بدیهی‌ترین رفتاری است که از خانواده مقامات باید سر بزند. این کشور کار‌های بر زمین مانده بسیاری دارد و معیشت مردم دچار اختلال جدی است. پسران و دخترانتان هر کس که از مواهب شما بهره‌مند هستند نوش جانشان! فقط برای آرامش مردم از آن‌ها بخواهید تا حد امکان رسانه‌ای نشوند. همین که ندانیم که پسر فلانی کیست؟ و دختر فلانی چه شکلی است اعصابمان آرامتر است.

پیشتر از در رقابت‌های انتخاباتی هم نام دختر قالیباف و رفتارهایش باعث مجموعه‌ای از حواشی شد که تا همین امروز ادامه دارد. آقایان سیاستمدار اگر ما نخواهیم با خانواده شما آشنا شویم چه کسی را باید ببینم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین