کد خبر: ۹۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱

خروج دموکرات‌ها از کما

در حالی که تنها ۹۷ روز به انتخابات مانده، یک رقابت اساساً جدید در حال شکل گیری است که شامل نامزدی جدید، تمرکز بر موضوعات جدید و چشم اندازهای جدید برای هر دو حزب می شود.
خروج دموکرات‌ها از کما
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که تنها ۹۷ روز به انتخابات مانده، یک رقابت اساساً جدید در حال شکل گیری است که شامل نامزدی جدید، تمرکز بر موضوعات جدید و چشم انداز‌های جدید برای هر دو حزب می‌شود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور کنونی، از یکشنبه گذشته به جای بایدن وارد عمل شد و به سرعت رکورد‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی را شکست، رسانه‌های اجتماعی را تحت کنترل گرفت و سطحی از هیجان را در سراسر این کشور ایجاد کرد که به گفته برخی دموکرات ها، پیش از این تنها در دوران نامزدی باراک اوباما دیده شده بود.

از طرف دیگر، جمهوری‌خواهان ناگهان ترسیده و ناامید شدند، زیرا شروع به پذیرش این واقعیت جدید کردند که پیروزی ترامپ خیلی هم قطعی نیست.
در همین راستا حتی برخی از محافظه کاران شروع به انتقاد از فردی کردند که ترامپ به عنوان معاون خودش معرفی کرده است؛ یعنی جی دی ونس، سناتور کمتر شناخته شده اوهایو با کمتر از دو سال سابقه فعالیت به عنوان سناتور که سابقه زیادی در بیان سخنان تحریک آمیز دارد.

تنها ۱۲ روز پیش سخنرانی جی دی ونس در میلواکی با باور قوی به پیروزی ترامپ، با تشویق و تحسین گسترده حضار همراه بود. اما اکنون هنری باربور، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌گوید: «ما از جایی که در زمان سخنرانی میلواکی بودیم، اکنون سال‌های نوری فاصله داریم. زیرا دموکرات‌ها اکنون نامزدی دارند که می‌تواند صحبت کند، می‌تواند حمله کند. آن‌ها اکنون یک سلاح و یک مسیر روشن دارند.»

نظرسنجی‌های عمومی اولیه نیز نشان داده که کامالا هریس در مقایسه با بایدن درست قبل از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی، اکنون در موقعیت بهتری در مقابل ترامپ است. با این وجود اعداد و ارقام همچنان یک رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگ را در یک کشور عمیقاً دوپاره شده نشان می‌دهند.
اما همه چیز روشن نیست؛ هریس هنوز معاون خود را انتخاب نکرده و چشم انداز مناظره دوم انتخاباتی که قرار است ۱۰ سپتامبر میان دو نامزد برگزار شود، اصلا قابل پیش بینی نیست.

نامزد‌های احزاب ثالث نیز همچنان می‌توانند سرنوشت این رقابت را در مسیر‌های غیرمنتظره‌ای پیش ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین