کد خبر: ۹۲۵۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

جهان بینی ضعیف انصارالله!

موضع قاطع انصارالله در دفاع از مردم مظلوم غزه در برابر حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی جوامع اسلامی را در همه جهان اسلام تحت تاثیر قرار داد و موجب افزایش ناگهانی اعتبار و محبوبیت این سازمان یمنی شد.
جهان بینی ضعیف انصارالله!
آفتاب‌‌نیوز :

گروه‌ها و شخصیت‌هایی فراوانی در کشور‌های مختلف اسلامی شجاعت و قاطعیت و قدرت انصارالله در برخورد با رژیم صهیونیستی را تحسین نموده و این امر در مدت کوتاهی این سازمان را به یکی از محبوبترین سازمان‌های اسلامی جهان تبدیل نمود.

اقدامات و تحرکات انصارالله در بستن راه‌های آبی رژیم صهیونیستی و تعطیل کردن بندر جنوبی ایلات و فشار بر بنادر دیگر و نفوذ پهبادی اخیر این گروه به تل آویو انصارالله را شایسته این محبوبیت معرفی می‌نماید. اما در بحبوحه این مواضع شجاعانه نقطه ضعفی در رویکرد انصارالله به موضوع فلسطین و اسرائیل دیده می‌شود که با توجه به محبوبیت و مرجعیت کنونی این گروه می‌تواند به جبهه مقاومت آسیب برساند. براساس برخی مواضع انصارالله در چند ماهه اخیر به نظر می‌رسد این گروه توجه درخور به اهمیت وحدت و همبستگی کشور‌های اسلامی در برابر اسرائیل نداشته و در مقام انتقاد از کشور‌های اسلامی زبان تند و گزنده‌ای بکار می‌گیرد. در این برهه حساس از اوضاع فلسطین هر کمک کوچکی از کشور‌های اسلامی (حتی کشور‌های محافظه کار) می‌تواند به نجات مردم غزه کمک رساند و این با تقویت همبستگی و اتخاذ موضع مثبت و تشویق میسر است نه با بکارگیری لحن خشن و منفی که می‌تواند کشور‌های اسلامی را از جبهه مقاومت دور نموده و بالطبع به اسرائیل نزدیک می‌نماید.

اسرائیل پروژه مشخصی برای درهم شکستن همبستگی اسلامی دارد و در این مسیر بر شکاف شیعه و سنی سرمایه گذاری زیادی نموده و تلاش دارد ایران و محور مقاومت را دشمن کشور‌های سنی معرفی نماید. حملات لفظی تند علیه کشور‌های سنی، به دلیل کم کاری در دفاع از مردم غزه، می‌تواند در این چارچوب مورد استفاده اسرائیل و دیپلماسی منطقه‌ای آن قرار گیرد. علاوه بر این رویکرد کلی انصارالله مشخصا برخورد‌های تندی با برخی کشور‌های اسلامی مانند عربستان، امارات و اخیرا ترکیه داشته است. ترکیه در جریان حمله اسرائیل به غزه یکی از پیشروترین مواضع را علیه اسرائیل و در دفاع از مردم فلسطین اتخاذ نموده است. این موضع قابل تقدیر دولت ترکیه دولت این کشور را به یکی از محبوبترین دولت‌های اسلامی در فلسطین بدل نمود و از آن طرف ترکیه را در نوک پیکان حملات لفظی اسرائیل قرار داده تا جائیکه وزیرخارجه این رژیم اردوغان را با صدام حسین مقایسه نموده و سرنوشت صدام را به او یادآور شده است. اسرائیل همچنین خواهان اخراج ترکیه از ناتو شده است. در چنین شرایطی یکی از مسئولین انصارالله مواضع اخیر و ضداسرائیلی دولت ترکیه را منافقانه خوانده است! در این موضع گیری ترکیه احتمال کمک نظامی ترکیه به فلسطین را مطرح نموده بود.

در حالیکه مواضع ایران و ترکیه در قبال غزه و حتی لبنان به هم نزدیک می‌شود و این نزدیکی برای تل آویو بسیار نگران کننده است چنین اظهاراتی می‌تواند برای مقامات اسرائیل شیرین و امیدآفرین باشد. انزوای این سازمان در کوه‌های دورافتاده یمن نباید مانع دیدن همه افق‌ها در دوردست‌های جهان پهناور اسلامی شده و از طریق توجه مضاعف به مسائل کلان بین المللی و اوضاع خطیر تمامیت جهان اسلام جبران گردد. اگر انصارالله می‌توانست تمامی جهان اسلام، با همه عرض و طول آن، را ببیند احتمالا دچار چنین مشکلی نمی‌شد. از حمیت و احساس مسئولیت انصارالله انتظار می‌رود این سخن برادرانه را بشنود و با اصلاح مواضع خود (در قبال وحدت اسلامی) منشا خدمات بزرگتر و افتخارات بیشتری برای جهان اسلام و آرمان فلسطین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین