کد خبر: ۹۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳

خانم خزعلی، چرا اعتراف دیرهنگام؟!

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم می‌گوید که مخالفت خود با لایحه حجاب را نیز اعلام کرده است و تاکید دارد که کشورمان به یک قانون مفصل و جدید در این زمینه نیاز ندارد.
خانم خزعلی، چرا اعتراف دیرهنگام؟!
آفتاب‌‌نیوز :

امروز خانم انسیه خزعلی "معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور" در دولت سیزدهم، از تصمیم گیری بیشتر آقایان در نبود بانوان کارشناس، در مورد حجاب خانم‌ها پرده برداشت و از عدم دعوت این معاونت و حضور بانوان در جلسات مربوط به حجاب وزارت کشور، خبر داد.

در خصوص این افشاگری، پروانه سلحشوری نماینده دوره دهم مجلس و عضو کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دولت دوازدهم میگوید:

چرا باید مسئله عدم دعوت زنان در جلسات حجاب وزارت کشور و نبود نماینده زن در کارگروه مربوطه، الان مطرح شود، درحالی که معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت سیزدهم می‌بایست خیلی زودتر از این‌ها از این راز پرده بر می‌داشت.

در مورد ساختار معاونت بانوان و وزرات کشور باید بگویم، معاونت بانوان زیر مجموعه‌های آنچنانی ندارد که دراین نهاد فعال باشند، در وزارت کشور هم مشاور و یا مدیر کل امور بانوان در سطح کشور داریم و به عبارتی در تمامی استان‌ها ما چنین ساختاری را داریم.

البته دست معاونت امور بانوان خالی است، اما سوال این است که چگونه این معاونت از چنین اقتداری برخوردار نباشد که حتی برای جلسات نیز دعوت نشود. خانم خزعلی بعد از این نوع برخورد می‌توانستند مطالبه محور باشند، نه اینکه بگذارند بعد از اینکه پرونده دولت سیزدهم بسته شد و اکنون که دولت آقای پزشکیان روی کار آمده و در حال تشکیل کابینه است، این موضوع را مطرح کنند. این عذر بد‌تر از گناه است.

من بخاطر نمی‌آورم که خانم خزعلی در حوزه زنان و جوانان صحبتی کرده باشند که قابل پیگیری باشد و جامعه زنان به آن بعنوان فعالیت این گروه دلخوش باشد.

متاسفانه خانم خزعلی عملکرد خوبی دراین دوران نداشته و الان هم این صحبت‌ها همان مّثَل" روغن ریخته نذر امامزاده "است.

من در کارگروه زنان مناطق محروم و معاونت زنان و خانواده دولت دوازدهم بودم و الان بعنوان یک ناظر بی طرف که سعی می‌کنم یک نگاه جامعه شناختی داشته باشم، می‌گویم عملکرد خانم پاد دستیار ویژه رئیس جمهوری برای پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی خیلی از عملکرد خانم خزعلی بهتر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین