کد خبر: ۹۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

دارو‌های مواد مخدر چهار کودک تربت جام و صالح آباد را به کام مرگ کشاند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: چهار کودک از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستانهای زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان براثر استفاده از داروهای مواد مخدر مسموم و جان خود را از دست داده اند.
دارو‌های مواد مخدر چهار کودک تربت جام و صالح آباد را به کام مرگ کشاند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر منصوره مکارم سه شنبه شب افزود: مرگ این تعداد کودک با استفاده مشتقات مواد مخدر از جمله متادون و دارو‌های مواد مخدری بوده که در دسترس والدین قرار داشته است.

وی اظهار کرد: فوت شده گان در سنین زیر پنج سال بودند.

وی ادامه داد: شایع‌ترین نوع مرگ برای کودکانی که در بین برخی از خانواده‌هایی که گرفتار اعتیاد هستند، استفاده از دارو‌های مواد مخدر است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز چندین مورد از مسمومیت و مرگ کودکان براثر استفاده از دارو‌های مواد مخدر در تربت جام گزارش شده است.

مکارم اضافه کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها از ریختن متادون در شیشه‌های آب، نوشابه و دارو‌های مختلف دیگر اجتناب کرده و در صورت مشاهده علایم مسمومیت کودک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

متادون خود نوعی ماده مخدر مصنوعی است که به صورت قرص، آمپول و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد و اشتیاق معتادان به مصرف مواد را تا ۲۴ ساعت کنترل می‌کند و آنچه باید در نظر گرفته شود این است که متادون خود نوعی اعتیاد و نه درمان است.

۲ شهرستان مرزی تربت جام و صالح آباد به ترتیب در ۱۷۰ و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده اند و در مجموع ۳۱۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین