کد خبر: ۹۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

ندا حافظ؛ شمشیرباز المپیکی که هفت ماهه باردار است!

ندا حافظ در حالی به رقابت در المپیک پاریس ۲۰۲۴ پرداخته که ۷ ماهه باردار است.
ندا حافظ؛ شمشیرباز المپیکی که هفت ماهه باردار است!
آفتاب‌‌نیوز :

مادران باردار معمولا راحت‌ترین لباس‌ها را به تن می‌کنند و راحت‌ترین کفش‌ها را می‌پوشند، اما در روز سوم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ندا حافظ شمشیرباز مصری با جلیقه الکتریکی، شمشیر و ماسک توری فلزی وارد میدان رقابت شد. این زن ۲۶ ساله اولین مسابقه خود را در سابر انفرادی زنان برد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد و بعد از آن فاش کرد که هفت ماهه باردار است.

او در اینستاگرامش نوشت: «به نظر می‌رسید که دو بازیکن روی سکو هستند، اما در واقع سه نفر بودند! من، رقیبم، و بچه کوچکم که هنوز به دنیا نیامده!» حافظ سومین حضورش در المپیک را تجربه کرد و اعلام کرد: «غرور وجودم را پر کرده است.»

او الیزابت تارتاکوفسکی از ایالات متحده را ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و ۱۵ بر ۷ مغلوب جئون هایونگ از کره جنوبی شد. حافظ ادامه داد: «من و کودکم در چالش‌ها سهیم بودیم، چه فیزیکی و چه احساسی. بارداری به خودی خود سخت است، اما تلاش برای حفظ تعادل بین زندگی و ورزش بسیار دشوار بود، هرچند ارزشش را داشت. من خوش‌شانس هستم که اعتماد و حمایت شوهرم ابراهیم ایهاب و خانواده‌ام را داشتم تا بتوانم تا اینجا پیش بروم. این المپیک خاص و متفاوت بود. سه حضور در المپیک، اما این بار با حمل یک المپیکی کوچک!»

پاریس ۲۰۲۴ به جشن بزرگ مادران ورزشکار تبدیل شده است، به طوری که تعداد بیشتری از زنان دارای فرزند در المپیک و پارالمپیک شرکت کرده‌اند. دهکده المپیک برای اولین بار دارای یک مهدکودک است و بسیاری از کشور‌ها از بازی‌ها برای برجسته کردن تلاش‌های همه زنان در تیم‌های خود استفاده کرده‌اند.

هلن گلاور، قایقران زن شماره ۱ جهان و قهرمان دو دوره المپیک، گفت که این بازی‌ها باعث تغییر نگرش‌ها نسبت به مادرانی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند می‌شود، اما پدرانی که فرزند دارند آنقدر‌ها تفاوتی حس نمی‌کنند.

گلاور که سه فرزند دارد و سال گذشته بازنشستگی را کنار گذاشت تا در پاریس به رقابت بپردازد، صراحتاً در مورد مشکلات والدین صحبت کرد. او به رادیو تایمز گفت: «بسیاری از مردان در تیم بریتانیا بچه دارند، ولی در موردش صحبت نمی‌شود، زیرا چیزی تغییر نمی‌کند؛ و اینطور انتظار می‌رود که حرفه آن‌ها طولانی‌تر از حرفه زنان باشد. اما خوشبختانه بزرگترین نکته در مورد این بازی‌ها این است که زنان زیادی بعد از بچه‌دار شدن در این مسابقات شرکت می‌کنند.»

گلاور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو اولین مادری بود که به تیم قایقرانی بریتانیای کبیر راه یافت و ۱۸ ماه پس از به دنیا آوردن دوقلوهایش در المپیک مسابقه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین