کد خبر: ۹۲۵۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

هوای ۷ شهر اصفهان قرمز شد

 کیفیت هوای هفت شهر اصفهان صبح امروز (چهارشنبه) با شدت گرفتن گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان در شرایط ناسالم برای عموم مردم قرار گرفت.
هوای ۷ شهر اصفهان قرمز شد
آفتاب‌‌نیوز :

مطابق اطلاعات سامانه پایش کیفیت هوای کشور، کیفیت هوای شهر‌های اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه و شاهین‌شهر صبح امروز در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم مردم قرار دارد.

همچنین شاخص لحظه‌ای کیفی هوای منطقه سجزی، یکی از کانون‌های بحرانی گرد و غبار در شرق اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح به عدد ۲۰۵ و وضعیت بنفش و بسیار ناسالم رسیده است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح امروز نیز عدد ۱۵۹ (AQI) را نشان می‌دهد و همه ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای این کلانشهر به جز ایستگاه رودکی در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه قرار دارد.

کیفیت هوای ۶ شهر استان اصفهان نیز دیروز در شرایط آلوده برای عموم شهروندان قرار داشت و طبق پیش بینی ها، این آلودگی هوا با منشا ریزگرد‌ها تا فردا (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.

طبق اطلاعیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهروندان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضای باز فعالیت نکرده و در صورت تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مطابق توصیه‌های مرکز بهداشت اصفهان، ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌توانند مانع ورود آلاینده‌های هوا به سیستم تنفسی شوند بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود و ماسک‌های ویژه‌ای که با عنوان N ۹۵، P ۱ و P ۲ در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، برای این شرایط تا حدی مناسب است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین