کد خبر: ۹۲۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

کامبک تیم ملی شمشیربازی مقابل آمریکا

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را با پیروزی برابر آمریکا به پایان رساند و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
کامبک تیم ملی شمشیربازی مقابل آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های شمشیربازی تیمی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (چهارشنبه) در سالن گرند پالا آغاز شد و تیم کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم به مصاف آمریکا رفت و در دیداری نزدیک، نفس‌گیر و میلیمتری مقابل آمریکا ۴۵ بر ۴۴ پیروز شد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. 

در این مسابقه ابتدا محمد فتوحی با نتیجه ۵ بر ۴ الی درشویتز را شکست داد و در دومین مسابقه علی پاکدامن مقابل میشل سارون به تساوی ۵-۵ رسید تا نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود تیم کشورمان شود.

در سومین دیدار این رقابت فشرده نیز محمد رهبری ۵ بر ۴ مقابل کولین هیثکوک حریف خود پیروز شد. در چهارمین رقابت این مسابقه محمد فتوحی در مقابل میشل سارون عملکرد خوبی نداشت و ۷ بر صفر مغلوب شد تا نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود آمریکا شود. 

نتیجه رقابت محمد رهبری و الی درشویتز نیز در مسابقه پنجم نیز ۶ بر ۵ به سود نماینده کشورمان شد تا نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود آمریکا شود. علی پاکدامن و کولین هیثکوک نیز در مبارزه بعدی رقابت کردند که پاکدامن ۷ بر ۵ مقابل حریف خود به برتری رسید تا نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود آمریکا و فاصله دو تیم کمتر شود. 

در مبارزه هفتم محمد رهبری نماینده شایسته کشورمان مقابل میشل سارون ۶ بر ۵ پیروز شد، اما همچنان آمریکا ۳۵ بر ۳۴ از تیم کشورمان پیش بود. در جدال هشتم فرزاد باهر ارسباران مقابل کولین هیثکوک ۵ بر ۳ شکست خورد تا در آستانه دیدار آخر آمریکا ۴۰ بر ۳۷ از تیم کشورمان برتر باشد.

علی پاکدامن در آخرین جدال این دیدار مقابل الی درشویتز ۸ بر ۴ پیروز شد تا کامبک تیم ایران را تکمیل و ملی‌پوشان کشورمان را راهی دیدار نیمه‌نهایی با مجارستان کند. 

در این دیدار علی پاکدامن با ۲۰ امتیاز موفق‌ترین ملی‌پوش کشورمان بود و محمد رهبری نیز ۱۷ امتیاز کسب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین