کد خبر: ۹۲۵۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

آلمان سفیر چین در برلین را احضار کرد

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای عوامل وابسته به دولت چین را مسوول حملات سایبری سال ۲۰۲۱ این کشور خواند و در این راستا، سفیر چین در برلین را به وزارت امور خارجه احضار کرد.
آلمان سفیر چین در برلین را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت آلمان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات مشخص کرده است که عوامل وابسته به دولت چین به طور مستقیم در حملات سایبری علیه دفتر ملی نقشه‌برداری آلمان نقش داشته‌اند.

طبق این بیانیه سفیر چین برای اولین بار پس از چند دهه به وزارت خارجه آلمان احضار شده است.

«سباستین فیشر»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که برلین اطلاعات معتبری از سرویس‌های اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد به آژانس فدرال نقشه‌برداری این کشور حمله سایبری شده است.

وی اظهار داشت: دولت آلمان این حمله سایبری را به شدت محکوم می‌کند و از پکن می‌خواهد از چنین فعالیت‌هایی خودداری کند. وی از توضیح بیشتر در مورد اینکه دقیقاً چه کسی در چین مسوول این حملات سایبری بوده است، خودداری کرد.

فیشر گفت سفیر چین آخرین بار در سال ۱۹۸۹ پس از حادثه میدان تیان‌آن‌من به وزارت خارجه آلمان احضار شده بود.

ماکسیمیلیان کال، سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز گفت که توقف این حمله امکان پذیر بوده و اقدامات جامعی برای جلوگیری از تکرار آن اتخاذ شده است.

چندی پیش مقام‌های برلین اعلام کردند که سه آلمانی را به ظن همکاری با سرویس مخفی چین و انتقال فناوری به پکن برای مقاصد نظامی بازداشت کرده‌اند.

«نانسی فیزر» وزیر کشور آلمان گفت که دولت تهدید‌های ناشی از جاسوسی چین در تجارت، صنعت و علم در آلمان را رصد می‌کند.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد متهم به جاسوسی در زمان بازداشت در حال گفتگو درباره پروژه‌هایی تحقیقاتی بودند که می‌توانست به توسعه توان رزمی چین در دریا کمک کند.

بازداشت این افراد یک هفته پس از آن انجام شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به چین سفر کرد تا درباره همکاری‌های تجاری چین و روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، مالکیت معنوی و سیاست‌های بازار آزاد گفتگو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین