کد خبر: ۹۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹

نهاوندیان: واگذاری سهام به شبه دولتی‌ها دغدغه اصل 44 را رفع نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گفت: «بهبود فضای کسب و کار باید اولویت مشترک دولت و مجموعه بخش خصوصی باشد و این مسئله می‌تواند زمینه مهمی برای همکاری وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی قلمداد شود». 

محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران در نشست اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: «همچنان که در سال های اخیر اقتصاد کشور تشنه ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 بود، امروز نیز نیازمند مدیریت استراتژیک و بهبود فضای کسب و کار است». 

وی با بیان اینکه اگر وزارت اقتصادی بخواهد اقتصاد کشور را مدیریت کند باید مدیریت استراتژیک داشته باشد، خطاب به وزیر اقتصاد گفت: «در یک سال گذشته تصویر مثبت، شفاف و بنیادی از اقتصاد ایران حاصل شده است». 

نهاوندیان افزود: «پیام اصلی سیاست‌های کلی اصل 44 تفکیک تصدی‌گری از حاکمیت است و از این رو است که واگذاری سهام به شبه دولتی‌ها این دغدغه را رفع نمی‌کند». 

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بازوی فرماندهی بین دولت و همه فعالان بخش خصوصی است، گفت: «تلاش اتاق بازرگانی این است که به صورت خودجوش هر روز استقبال از عرضه سهام شرکت‌های دولتی بیشتر شود».
 
رئیس اتاق ایران با بیان زمینه‌های مشترک همکاری وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی گفت: «در بحث سهم 3 در هزار، موفقیت‌های خوبی بین سازمان مالیاتی و اتاق بازرگانی صورت گرفته است».
 
درخواست وی از وزیر اقتصاد این بود که نهاد سیاست‌گذاری کلی مالیاتی به عنوان تشخیص‌دهنده نبض بازار تشکیل شود. 

نهاوندیان افزود: «در قانون جدید که برای اتاق بازرگانی در حال تدوین است همه فعالان اقتصادی می‌توانند عضو اتاق بازرگانی باشند و تشکل‌هایی که هم‌اکنون زیر نظر وزارت کار فعالیت می‌کنند نیز عضو و زیرنظر اتاق بازرگانی قرار می‌گیرند».
 
نهاوندیان در پایان پیشنهاد کرد که یک منشور همکاری بین اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد تدوین و امضاء شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین