کد خبر: ۹۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

دستور دادستان کل کشور درباره ترور اسماعیل هنیه

دادستان کل کشور با تاکید بر شناسایی و برخورد با عوامل حادثه تروریستی شهادت اسماعیل هنیه به دادستان تهران دستور داد تابدون فوت وقت با تعیین شعبه ویژه بازپرسی و همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ابعاد مختلف حادثه را بررسی کند.
دستور دادستان کل کشور درباره ترور اسماعیل هنیه
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهش را تسلیت گفت و اظهار داشت: شهادت مجاهد بزرگ جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهش را به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت فلسطین، خانواده ایشان و فرماندهان و همه اعضاء جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان جهان تسلیت می‌گویم.

به گزارش دادستانی کل کشور، موحدی آزاد افزود: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک که از در استیصال و دیوانه وار در قلمرو جمهوری اسلامی ایران و با نادیده گرفتن اصول مسلم شناخته شده حقوق بین الملل در تاریخ دهم مردادماه صورت گرفته را نشان رذالت و پستی آمران و عاملان آن می دانم.

وی تاکید کرد: دادستان عمومی و انقلاب تهران بدون فوت وقت با تعیین شعبه ویژه بازپرسی و همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ابعاد مختلف حادثه را بررسی و ضمن برخورد قانونی مناسب با هرگونه قصور یا تقصیر محتمل، نسبت به دستگیری، محاکمه و مجازات عوامل این اقدام تروریستی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی با عزم و اراده قاطع اقدام کند.

روابط عمومی کل سپاه صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد و اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در متن اطلاعیه آمده است: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از آن، در پی شهادت مجاهد بزرگ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

مراسم تشییع پیکر مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، فردا پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین