کد خبر: ۹۲۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴

مذاکرات آمریکا و اروپا برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه

روزنامه فایننشال تایمز بامداد پنجشنبه گزارش داد، پس از ترور‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، دیپلمات‌های آمریکا و اتحادیه اروپا گفتگو‌های فوری برای جلوگیری از تشدید تنش و یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه انجام دادند.
مذاکرات آمریکا و اروپا برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه انگلیسی افزود که این گفتگو‌ها پس از ترور اسماعیل هنیه مسئول دفتر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان آغاز شد.

فایننشال تایمز نوشت که انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در تهران گفتگو‌هایی با مقام‌های ایرانی انجام داد.

مورا که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه با «سید عباس عراقچی» دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات کرد. در این ملاقات، طرفین درباره ابعاد و موضوعات مختلف روابط ایران و اروپا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فایننشال تایمز گزارش داد که از سوی دیگر، برت مک‌گورک نماینده آمریکا در امور خاورمیانه گفتگو‌هایی با مقام‌های عربستان سعودی برای کاهش تنش در منطقه انجام داد. وی قرار است که به مصر نیز سفر کند.

این روزنامه انگلیسی مدعی شد، این مقام‌های اروپایی و آمریکایی بر متقاعد کردن ایران بر پاسخ ندادن به این ترور‌ها و انجام «اقدام نمادین» تمرکز داشتند.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب رسما اعلام کرد «فواد علی شکر» فرمانده ارشد این جنبش در حمله تروریستی روز سه‌شنبه رژیم اشغالگر صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین