کد خبر: ۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴

جنتی: دستگاه قضایی نتواند با اغتشاشگران برخورد کند، وظیفه هر مسلمانی برخورد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای نگهبان با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس عنوان کرد که اگر امروز مشاهده می‌کنیم که دشمنان جرأت نمی‌کنند به حریم نظام جمهوری اسلامی تجاوز کنند و برخی مواقع تنها تهدیدهای توخالی سر می‌دهند به دلیل قدرت‌نمایی ملی ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران عنوان کرد: «هرچند که ما جنگ هشت ساله را نمی‌خواستیم و برای آن آمادگی نداشتیم، اما خیر ما در این بود، به این معنا که این هشت سال قدرتی برای ایران به وجود آورد که دشمن برای همیشه حساب کار خود را کرد».

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران، دفاع مقدس را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند توصیف کرد و گفت: «زمانی که هنوز نیروهای نظامی و مسلح ما به درستی شکل نگرفته بود، دشمن به مرزهای کشور ما حمله کرد که البته در ابتدا هم باور نداشتند این همه استقامت در کشور ما وجود داشته باشد و به همین دلیل زمانی که دیدند قدرت بعثی درمانده شده، کمک‌ها به آنها سرازیر شد».

جنتی مقاومت و نحوه‌ی مواجهه‌ی ملت ایران با این حملات و تجاوزات دشمن را عبرت در تاریخ توصیف کرد و گفت: «علی‌رغم آن هجمه و حملات گسترده، تمام تمامیت ارضی ما محفوظ ماند و دشمن محکوم شد که امروز باید به نسل جوان عنوان کرد که دفاع مقدس گنجینه و ذخیره‌ای است که به تو اعتماد به نفس و قدرت مقابله با دشمن و امید می‌دهد که می‌توانی با دشمنان برخورد کنی و با حمله‌ی آنها از جا در نروی که این برکت اسلام و معنویت است».

دبیر شورای نگهبان در ادامه‌ی سخنان خود در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و این فرموده‌ی مقام معظم رهبری که یک حرکت علمی در کشور به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: «اتفاقاتی مثل سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌یی و پیشرفت‌های دیگری که پیش از این حتی کسی خوابش را نمی‌دید و باورش نمی‌شد در کشور به وجود آمده است که این به این معناست که استعدادها در حال شکفته شدن است و جوانان این امید را پیدا کرده‌اند که می‌توانیم رشد علمی و صنعتی در کشور داشته باشیم».

جنتی هم‌چنین با اشاره به این گفته‌ی مقام معظم رهبری که در کشور احتیاج به یک جهش علمی وجود دارد، افزود: «ما عقب‌ماندگی حدود 200 سال گذشته را داریم و باید آن را به نحوی جبران کنیم. آرام حرکت کردن فایده‌ای ندارد؛ چرا که دیگران به سرعت پیش می‌روند و ما نباید از آنها عقب بیافتیم».

دبیر شورای نگهبان با تاکید به این‌که البته این نوع حرکات جمعی یک فضای آرامی را می‌طلبد، گفت: «فضای کشور و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها باید آرام باشد تا فکرها خلاق شود و الا اگر مسائل دیگری فضا را پر کند فکر آزاد نیست».

وی با تاکید بر اتحاد و امید به آینده گفت: «جنبه‌های دینی باید در کشور و در بین نسل جوان حاکم باشد و قطعا اگر جوانان و محققان ما روح دینی داشته باشند همان اثری که جنگ در پیروزی پیدا کرد، همان اثرات چشمگیر را نیز در پیشرفت‌های علمی شاهد خواهیم بود».

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران با اظهار خوشنودی از این‌که امروز نیز روحیه‌ی دینی و معنوی در جوانان موفق ما اثر داشته است، گفت: «در مساله‌ی هسته‌یی نیز این روحیه در بین محققان و جوانان وجود داشته است».

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش به اجلاس خبرگان و بیانیه‌ی پایانی آن اشاره کرد و گفت: «در این اجلاس، بحث‌های خوبی به‌ویژه در نطق‌های قبل از دستور مطرح شد که آثار خوبی دارد. بیانیه‌ی آخر این اجلاس نیز خوب و مورد تقدیر است».

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان گفت: «بسیار خوب است که همه‌ی شبکه‌های صدا و سیما این فرصت را فراهم کنند که همه صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را همه بشنوند؛ چرا که این صحبت‌ها بسیار عالی بود و نکات ارزنده‌ای داشت».

جنتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد: «به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، دشمنان بیکار ننشسته‌اند و لذا باید مراقب بود».

وی با اشاره به طرح بحث شجاعت در فهم از سوی مقام معظم رهبری، گفت: «شجاعت در عمل و اجرا را خیلی‌ها مطرح کرده بودند، اما بحث شجاعت در فهم که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد بسیار ارزشمند است؛ به این معنا که اگر انسان ترسو باشد یک جور می‌فهمد، اگر شجاع باشد یک جور دیگر می‌فهمد و اگر طماع هم باشد فهمش متفاوت است. در برخورد با دشمنان نیز اگر کسی ترسو باشد دشمن را خیلی بزرگ می‌بیند و به این اعتقاد می‌رسد که توان برخورد با دشمن را نداریم، اما اگر فهم شجاعانه وجود داشته باشد دشمن توان و ارزش ندارد».

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: «شجاعت در فهم مساله‌ای است که در فهم فقهی نیز تاثیرگذار است؛ به این معنا که داشتن و نداشتن شجاعت در بسیاری جاها فهم مسائل فقهی را عوض می‌کند. یعنی فقیه شجاع یک جور می‌فهمد و فقیه غیرشجاع جور دیگری».

خطیب نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تهران تاکید کرد: «پیامبر فرمودند اگر کسی خواست در داخل شهر مدینه فساد کند همه‌ی مسلمانان موظفند که با او برخورد کنند. حتی اگر پسر یکی از افراد باشد پدرش هم باید با او برخورد کند. البته مال و جان و آبروی مسلمانان باید در امان باشد».

جنتی گفت: «در زمانی که تشکیلات حکومتی برقرار است این وظایف به عهده‌ی تشکیلات حکومتی است، اما اگر این تشکیلات در این زمینه توان نداشت به عهده‌ی مردم است. یعنی اگر دستگاه قضایی نتوانست با اغتشاشگران برخورد کند وظیفه هر مسلمانی است که با آشوبگر برخورد کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
هیچی .از فردا راه می افتند ترور می کنند می گویند وظیفه مسلمانی را انجام دادیم.
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
اقای جنتی ازشما [...] سراغ ندارم متاسفانه رفتی [...] مخفی شدی
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
می گویند سن زیاد در بعضی افراد باعث [...] انان می شود ایا ایشان با این فکر [...] صلاحیت حضور در شورای نگهبان قانون اساسی را داراست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
حضرت [...] حالا شما جوش نزن شکر خونت ميره بالا اي شکر روي. [...]
كارگر كارخانه قند
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
این حضرت آقای [...]
اگر طبق توصییه ایشان ، وظیفه هر مسلمان دخالت شخصی در امر قضا باشد ، یعنی همه مردم شخصا قاضی و ضامن اجرای عدالت بشوند ، اول کسی که در این شرا یط محاکمه مردمی میشود شخص [...] است . مثل اینکه کهولت [...]
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
اگر قرار بود همه خودشون تصمیم بگیرن و برخورد کنن که دیگه دستگاه قضایی تشکیل نمی دادن. ایشون که ادعای کمالاتشون میشه نمیدونن که این باعث هرج و مرج میشه. واقعا که!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۵
0
0
آدم در جا بمیرد بهتر است تا اینکه این جملات [...] را از یک مسئول 30 ساله در جمهوری اسلامی نشنود !.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۷
0
0
آقای جنتی خود از اعضای موثر اغتشاشگران منتها در طرف مقابل است و لذا با این فتوا ی ایشان باید هر مسلمان خود آقای جنتی اغتشاشگر را هم مجازات کند ، چرا که دستگاه قضائی هیچگاه نقش آقای جنتی را در دامن زدن به آشوب های اخیر بررسی نکرده و نخواهد کرد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین