کد خبر: ۹۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

آمریکا برای حمله ایران به اسرائیل آماده می‌شود 

برخی گمانه زنی‌ها حاکی از این است که وضعیت به وجود آمده می‌تواند منجر به جنگ گسترده تری در منطقه شود.
آمریکا برای حمله ایران به اسرائیل آماده می‌شود 
آفتاب‌‌نیوز :

خبرنگار الجزیره مستقر در واشنگتن نیز مدعی شد که مقامات دولت ایالات متحده در چند جبهه نگران هستند. اول از همه، این سوال وجود دارد که ترور‌های رخ داده در بیروت و تهران برای خاورمیانه چه معنایی دارد. برخی گمانه زنی‌ها حاکی از این است که وضعیت به وجود آمده می‌تواند منجر به جنگ گسترده تری در منطقه شود.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد اینکه ترور اسماعیل هنیه چه معنایی برای منافع آمریکا دارد، وجود دارد. به‌ویژه اکنون که به صراحت از رئیس مجلس ایران شنیده‌ایم که آمریکا در این ترور مسئول شناخته می‌شود. بدیهی است که ایالات متحده حامی اصلی و تامین کننده اصلی تسلیحات اسرائیل است.

آیا اقدام تلافی جویانه‌ای علیه ایالات متحده صورت خواهد گرفت و به چه شکلی می‌تواند داشته باشد؟ آیا این می‌تواند نوعی اقدام در سرزمین اصلی ایالات متحده باشد، یا همانطور که بسیاری گمان می‌کنند اقدامی علیه یک هدف نرم مانند یک سفارتخانه، یا منافع تجاری و سیاسی ایالات متحده در خارج از کشور یا حتی اهداف نظامی انجام خواهد شد؟ تعداد زیادی پرسنل نظامی در سرتاسر خاورمیانه پراکنده هستند و به خوبی می‌توانند هدف قرار گیرند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ما درست در میانه چرخه مبارزات انتخاباتی ایالات متحده هستیم. کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم. دونالد ترامپ زمانی که رئیس جمهور بود نسبت به ایران بسیار تندخو بود. او اخیرا گفته تنها کسی است که می‌تواند جنگ جهانی سوم را متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین