کد خبر: ۹۳۲۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کاخ سفید: تهدید‌های ایران علیه اسرائیل را جدی می‌گیریم

آمریکا: ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است

کربی، سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید می‌گوید که به نظر می‌رسد ایران آماده حمله به اسرائیل است.
آمریکا: ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است
آفتاب‌‌نیوز :

 سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید با بیان اینکه ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است افزود: پیام ما به ایران این است که هیچ دلیلی برای شروع یک جنگ منطقه‌ای وجود ندارد.

کربی بیان کرد: ما به ایران پیام دادیم که به سمت تشدید تنش با اسرائیل نرود. به ایران تأکید کردیم که هیچ دلیلی برای شروع یک جنگ منطقه‌ای وجود ندارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه تصریح کرد که واشنگتن تهدید‌های ایران علیه اسرائیل را جدی می‌گیرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد ایالات متحده خودش را به دفاع از اسرائیل در برابر هر گونه حمله از سوی ایران متعهد می‌داند.

او در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که پیش‌بینی احتمال حمله از سوی ایران دشوار است، اما کاخ سفید بیانیه‌های مقام‌های ایران را جدی می‌گیرد.

کربی گفت: «ما معتقدیم که آن‌ها هنوز آماده‌اند که در صورتی که بخواهند حمله انجام دهند. به همین دلیل است که ما وضعیت استقرار نیروهایمان در منطقه را تقویت کرده‌ایم.»

رژیم صهیونیستی و آمریکا از زمان اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر حماس در بیم انتقام ایران به سر می‌برند.

هنیه بامداد ۱۰ مرداد در تهران ترور شد. او برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود.

کربی گفت: «پیام ما به ایران ثابت است، ثابت بوده است و ثابت باقی خواهد ماند. نخستین پیام این است که این کار را نکنید.»

وی اضافه کرد: «هیچ دلیلی برای تشدید تنش‌ها وجود ندارد. دلیلی برای کلید زدن احتمالی یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار وجود ندارد.»

کربی در ادامه گفت: «پیام دوم این است که ما آماده خواهیم بود که در صورت وقوع چنین اقدامی از اسرائیل دفاع کنیم.»

جمهوری اسلامی ایران گفته اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه را در زمان و به گونه‌ای که مناسب می‌داند پاسخ خواهد داد.

چند هفته پیش رسانه آمریکایی ای‌بی‌سی گزارش داده بود که آمریکا و اسرائیل نگران از پای درآمدن شبکه پدافند هوایی اسرائیل در اثر حملات انبوه موشکی ایران و حزب‌الله است.

برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی هم از احتمال پاسخ ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. «ران کوچاو»، فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که چند روز پیش به صورت اختصاصی برای یک مجله بریتانیایی نوشته بود از اسرائیل خواسته و کشور‌های غربی خواسته طرح خود برای دفاع از این رژیم در برابر آنچه «تهدیدات چندلایه» خوانده شده متحول کنند.

کوچاو نوشته با آنکه موشک‌های بالیستیک در ابتدا اصلی‌ترین تهدید بودند، اما «عملیات‌های موشکی ایران و روسیه در ماه‌های اخیر نشان داده‌اند که تهدید‌های معاصر موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، پهپاد‌ها و راکت‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک فضای تهدید چندلایه ایجاد می‌کنند.»

 او همچنین هشدار داده که «پیشرفت‌های کیفی در سیستم‌های هدایتی به معنای ان است که قابلیت‌هایی نظیر موشک‌های بالیستیک که سابق بر این به صورت کور عمل می‌کردند الان می‌توانند تأسیسات نظامی را هدف قرار دهند. به عنوان مثال حمله اخیر ایران به اسرائیل قادر بود یک پایگاه خاص را هدف قرار دهد.»

ایالات متحده آمریکا در روزهیای گذشته دو ناوگروه هواپیمابر و همچنین یک اسکادران از جنگنده‌های اف‌۲۲ را به منطقه منتقل کرده است.

جان کربی در مصاحبه با رسانه صهیونیستی تأکید کرد که این نیرو‌ها «تا زمانی که ما احساس کنیم برای دفاع از اسرائیل و دفاع از نیرو‌ها و تجهیزاتمان در منطقه لازم است در اینجا باقی خواهند ماند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به وضعیت مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا پزرداخت و ابراز امیدواری کرد که توافق حاصل شود.

جان کربی روند مذاکرات را «سازنده» توصیف کرد و گفت که منتظر انجام مذاکرات بیشتر در شهر دوحه، پایتخت قطر در روز‌های آتی است.

او گفت: «طرف‌ها هنوز در حال تعامل هستند و این خوب است. این واقعیت که ما در دوحه وارد سطح دیگری از تعامل با کارگروه‌ها شده‌ایم چیز بدی نیست. معنایش این است که طرف‌ها هنوز دارند صحبت می‌کنند. معنایش این است که هنوز امید وجود دارد و ما می‌توانیم آخرین جزئیات باقی‌مانده را حل کرده و روند کار را پیش ببریم.»

کربی اضافه کرد: «حماس در این کارگروه‌ها نماینده دارد و این خوب است. هیچ کس هنوز به طور کامل از این فرایند جدا نشده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین