کد خبر: ۹۳۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
تشدید تنش در خاورمیانه

آمریکا: ایران در حال تدارک حمله موشکی قریب‌الوقوع به اسرائيل است

یک مقام ارشد کاخ سفید به رسانه‌ها گفته است آمریکا به نشانه‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد ایران خود را برای حمله‌ای قریب‌الوقوع با موشک بالستیک به اسرائیل آماده می‌کند
آمریکا: ایران در حال تدارک حمله موشکی قریب‌الوقوع به اسرائيل است
آفتاب‌‌نیوز :

پنتاگون گفت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک را برای حمله به اسرائیل آماده کرده است.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز از اعلام آماده باش کامل در سراسر اسرائیل پس از دریافت اطلاعات نزدیک بودن حمله از سوی ایران خبر داده است.

یک مقام کاخ سفید همچنین اعلام کرد ایالات متحده به شکل جدی و فعالانه از اقدامات دفاعی اسرائیل حمایت می‌کند.

او همچنین هشدار داد چنین اقدامی «تبعات سختی برای ایران به همراه خواهد داشت».

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، آماده مقابله با تهدید ایران است.

دانیل هگاری دقایقی بعد از هشدار مقام کاخ سفید اعلام کرد سیستم دفاع هوایی این کشور برای مقابله با هرگونه حمله از طرف ایران کاملا آماده است. او در عین حال گفت که در حال حاضر تهدیدی از طرف ایران شناسایی نشده است.

هگاری همچنین تصریح کرد که اسرائیل و متحدانش در وضعیت آمادگی بالا هستند و هر حمله‌ای از طرف ایران با واکنش مواجه خواهد شد.

در همین حال باراک راوید، خبرنگار نشریه اکسیوس، در شبکه ایکس نوشت یک مقام ارشد اسرائیلی به او گفته که هشدار درباره حمله موشکی احتمالی ایران حوالی ظهر به وقت محلی به اسرائیل رسیده است.

او به نقل از این مقام نوشته که اسرائیل گمان می‌کند این حمله طی چند ساعت آینده رخ دهد و نخست‌وزیر اسرائیل درباره این موضوع مشاوران امنیتی خود را فرا خوانده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به رویترز گفته نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد حمله موشکی احتمالی ایران به اسرائیل ممکن است دست‌کم به اندازه حمله‌ای باشد که ایران در ماه فروردین سال جاری به اسرائیل انجام داد.

در همین حال، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد ایالات متحده بر این باور است که حمله موشکی بالستیک ایران ظرف ۱۲ ساعت آینده انجام خواهد شد.

نیویویرک تایمز بر اساس گفته‌های همین منبع گزارش داده هدف حمله ایران، سه پایگاه نیروی هوایی و یک پایگاه اطلاعاتی در شمال تل آویو است.

بر اساس همین گزارش، سفارت آمریکا در اورشلیم به کارمندان خود در اسرائیل دستور داد به خانه‌های خود بازگردند و در مناطق حفاظت شده باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین