کد خبر: ۹۲۶۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

خیز خاندوی برای ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس

تاکنون سید احسان خاندوزی وزیر سابق اقتصاد و بابک نگاهداری رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس کاندیدای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس هستند. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک بنیاد پژوهشی وابسته به مجلس شورای اسلامی ایران است که پژوهش‌های علمی لازم را جهت استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات حقوقی و فناورانه انجام می‌دهد.
خیز خاندوی برای ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

با آغاز هر دوره مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از سوی هیئت امنا این نهاد تعیین می‌شود که تا کنون ۲ نفر کاندید ریاست این مرکز هستند.

تاکنون سید احسان خاندوزی وزیر سابق اقتصاد و بابک نگاهداری رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس کاندیدای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس هستند.

لازم به ذکر است که با آغاز به کار هر دوره مجلس رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از سوی هیئت امنا این مرکز تعیین می‌شوند که مطابق قانون شرح وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه مجلس، هیات امنای مرکز پژوهش‌ها را تشکیل می‌دهند و رئیس مجلس رئیس هیات امنا است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک بنیاد پژوهشی وابسته به مجلس شورای اسلامی ایران است که پژوهش‌های علمی لازم را جهت استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات حقوقی و فناورانه انجام می‌دهد.

اهداف و شرح وظایف مرکز به شرح ذیل است:

هدف از تأسیس مرکز، انجام دادن طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی به منظور ارائه نظر‌های کارشناسی و مشورتی به نمایندگان، کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است. وظایف این نهاد نیز به شرح ذیل است:

الف) مطالعه، بررسی و ارائه نظر‌های کارشناسی بر روی تمام طرح‌ها و لوایح

ب) گردآوری، نقد و تنظیم نظر‌های محققان و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، گروه‌ها و احزاب سیاسی و افکار عمومی در مورد نیاز‌های جامعه

ج) مطالعه، بررسی و تحقیق نسبت به حسن اجرای قوانین و سایر ابعاد نظارتی مجلس و ارائه پیشنهاد‌های کارشناسانه برای رفع موانع و مشکلات اجرایی

د) تأمین نیاز‌های اطلاعاتی کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس از طریق تدارک و برقراری نظام اطلاع‌رسانی

ه) انجام پژوهش‌های موردی حسب درخواست هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس

و) انجام مأموریت‌های محوله در رابطه با کتابخانه‌های مجلس که این گونه موارد زیرنظر مستقیم رئیس مجلس قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین