کد خبر: ۹۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

بیانیه جبهه اصلاحات ایران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

اسرائیل سزاوار تنبیه جهانى است / اصلاح فوری حفره‌های امنیتی موجود در کشور/ نباید در تله دولت راستگراى اسرائیل برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگی خانمان‌سوز افتاد
بیانیه جبهه اصلاحات ایران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه
آفتاب‌‌نیوز :

جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌اى ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه از رهبران حماس در تهران، به ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم داغدار غزه تسلیت گفت و اسرائیل را سزاوار تنبیه جهانى دانست. 

این جبهه با تأکید بر لزوم باز تعریف دکترین امنیت ملی و اصلاح فوری حفره‌های امنیتی موجود در کشور، همچنین معتقد است نباید در تله دولت راستگراى اسرائیل برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگی خانمان‌سوز افتاد.

در این بیانیه آمده است:

ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نشانگر این واقعیت است که رژیم نژادپرست اسرائیل زیر فشار افکار عمومی جهان و درحالى که به “جنایت علیه بشریت” محکوم شده، درپی فرصت است تا به هرقیمت برای بقای خود دامنه درگیری‌های نظامی اش را تا تهران گسترش دهد و دولت دکتر پزشکیان را با توجه به تحریم‌های فلج کننده و بحران اقتصادی به جا مانده در جنگی خانمان‌سوز درگیر کند. 

ترور شهید هنیه بالاترین چهره سیاسی حماس، از زاویه دیگر اقدام سیاسی حساب شده‌ای برای ایجاد اختلال در روند آتش بسی است که می‌رفت از جانب کشور‌های جهان بر دولت افراطی اسرائیل تحمیل شود؛ زیرا نتانیاهو بر این باور است اگر جنگ متوقف شود، او در موقعیت اجبار به پاسخگویی اعمالش برای نسل کشی قرار خواهد گرفت. 

علاوه براین حذف شهید اسماعیل هنیه تلاشی برای اختلال در روندی است که به منظور اتحاد نیرو‌های سیاسی فلسطین بر محور یک برنامه مشترک برای تشکیل دولت ملی فلسطین در جریان است؛ چرا که گروه‌های فلسطینی اخیرا در پکن به توافقی مهم برای تشکیل یک دولت موقت وحدت ملی و نقشه راه تشکیل دولت فلسطینی دست یافته اند که پایه‌ای حیاتی برای ثبات سیاسی و نیز چارچوبى براى رهبری واحد در تصمیم‌گیری‌های سیاسی به منظور شکل دادن به آینده فلسطین خواهد شد. 

اجابت درخواست نتانیاهو برای حضور در کنگره آمریکا و استقبال تمام عیار از سخنرانی او نشان داد جناح جنگ طلب امریکا و به تبع آن، اسرائیل به کلى در سیاست‌های راهبردی خود، راه حل‌های دیپلماتیک را رها کرده و زبانی جز زبان ترور و جنگ را به رسمیت نمی‌شناسند؛ چنانکه جریان راستگرای اسرائیل با این نوع پشتیبانی تاکنون تمام سنگر‌های ممکن برای ایجاد صلحی پایدار را نابود کرده است. 

جبهه اصلاحات ایران با تاکید بر لزوم باز تعریف دکترین امنیت ملی و اصلاح فوری حفره‌های امنیتی موجود در کشور، معتقد است نباید در تله دولت راستگراى اسرائیل برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگی خانمان‌سوز افتاد؛ جنگی که بی‌شک در جهت منافع درازمدت اسراییل و امریکا و تقویت رژیم‌های استبدادی در منطقهٔ ما خواهد بود. باید با درایت و هوشیاری از افتادن به ورطه این دام خطرناک پرهیز کرد. 

ما از همه نیرو‌های سیاسی و جنبش‌های مترقی جهان می‌خواهیم تا ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت ملی و تجاوز به خاک ایران که برخلاف قوانین بین‌المللی است، تلاش خود را در مسیر جلوگیری از جنگ و در کنار آن تحمیل صلح به جنگ‌طلبان به کار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین