کد خبر: ۹۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
المپیک سی و سوم - پاریس

غول فرانسوی جاودانه شد / راینر چهارمین طلای المپیک را گرفت

جودوکار فرانسوی با برتری مقابل نماینده کره و کسب چهارمین طلا در پنجمین حضور در المپیک، نام خود را به عنوان پرافتخارترین جودوکار تاریخ ثبت کرد.
غول فرانسوی جاودانه شد / راینر چهارمین طلای المپیک را گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های جودو در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک عصر امروز به پایان رسید و آخرین طلا را مرد افسانه‌ای جودو فرانسه به نام خود ثبت کرد. در رقابت‌های وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مردان جودو ۲۳ جودوکار حضور داشتند که در نهایت این «تدی راینر» فرانسوی بود که مقابل چشم هزاران هموطن خود رقیب کره‌ای با ضربه فنی شکست داد و طلا گرفت.

«راینر» کار خود را برتری مقابل «ماگمدروف» از امارات آغاز کرد و سپس «گورام تاشیشویلی» از گرجستان را در یک مبارزه جنجالی شکست داد. در این مبارزه واکنش غیر ورزشیر «گورام» باعث شد وی از دور مسابقات اخراج شود. «راینر» در نیمه نهایی «رخیموف» تاجیکستانی را شکست داد و در مبارزه پایانی هم برابر «کیم مینگ» از کره جنوبی را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و صاحب نشان طلا شد.

این سومین طلای غول فرانسوی در بخش انفرادی بود. وی یک طلا هم در رقابت‌های تیمی کسب کرده است. «راینر» دو مدال برنز هم از بازی‌های المپیک در کارنامه دارد. طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو (تیمی) و ۲۰۲۴ پاریس، دو برنز ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۲۰ توکیو، مجموع افتخارات این فرانسوی افسانه‌ای در بازی‌های المپیک است.

«تدی راینر» ۱۱ مدال طلا، یک نقره و یک برنز هم از مسابقات قهرمانی جهان در کارنامه خود دارد. جودوکار فرانسوی از سال ۲۰۰۵ عضو تیم ملی نونهالان فرانسه بوده و در ۱۹ سال حضور خود در سطح اول جودو جهان ۵۸ مدال طلا، شش نقره و ۱۰ برنز به دست آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین