کد خبر: ۹۲۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

آشنایی با مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران بارداری

مناسب ترین ورزش ها در دوران بارداری بسته به سطح تناسب اندام، سلامت کلی یک زن و هر گونه عوارض یا ناراحتی که ممکن است داشته باشد، متفاوت است.
آشنایی با مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران بارداری
آفتاب‌‌نیوز :

عزت کازرونی نژاد نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: برخی از ورزش های توصیه شده در دوران بارداری عبارتند از پیاده روی، شنا، یوگا، تمرینات قدرتی با وزنه های سبک یا نوارهای مقاومتی، کلاس های کاردیو کم تاثیر و تمرینات کف لگن.

او بیان کرد: پیاده روی یک تمرین کم تاثیر است که می توان آن را به راحتی تغییر داد تا متناسب با سطح تناسب اندام فردی باشد. شنا و ایروبیک در آب نیز گزینه های بسیار خوبی هستند زیرا بدون وارد کردن فشار به مفاصل مقاومت می کنند. همچنین یوگای قبل از تولد هم می تواند به بهبود قدرت، انعطاف پذیری و آرامش مادر باردار کمک کند و در عین حال وضعیت بدنی خوب را تقویت کند و کمردرد را کاهش دهد.

 نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: تمرینات قدرتی با وزنه های سبک یا نوارهای مقاومتی نیز می تواند به حفظ یا بهبود تون و قدرت عضلات در مادر باردار کمک کند. همچنین تقویت عضلات کف لگن هم می تواند به پیشگیری از عوارضی مانند بی اختیاری ادرار در دوران بارداری و بعد از آن کمک کند.

او تاکید کرد: قبل از شروع یا ادامه هر برنامه ورزشی در دوران بارداری، مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت شود زیرا آن ها می توانند بر اساس شرایط فردی توصیه های شخصی ارائه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین