کد خبر: ۹۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

ادعای جدید ترامپ درباره مدیر فیس‌بوک

دونالد ترامپ مدعی شد مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، در چند هفته گذشته از جمله پس از حادثه تیراندازی به نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، چندین بار با او تماس گرفته است.
ادعای جدید ترامپ درباره مدیر فیس‌بوک
آفتاب‌‌نیوز :

پس از اینکه گلوله شلیک شده به ترامپ، گوش او را خراشید، ترامپ مشت‌هایش را در هوا گره کرد و به حامیانش گفت: مبارزه کنید.

ترامپ در مصاحبه روز جمعه با شبکه فاکس نیوز، گفت: این واقعا شگفت انگیز بود، خیلی شجاعانه بود. وی افزود: زاکربرگ برای آنچه در آن روز انجام داد، برای من احترام قائل شد.

ترامپ گفت: مدیرعامل متا به او گفته است که او از روی این احترام، در انتخابات ریاست جمهوری، از یک نامزد دموکرات حمایت نخواهد کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرده است که زاکربرگ، علنا اعلام کرده است در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد و از حمایت‌های عمومی در چند انتخابات گذشته، اجتناب کرده است. با این حال، زاکربرگ گفته است واکنش ترامپ به حادثه تیراندازی، قوی و الهام بخش بود و این، جذابیت او را برای رای دهندگان آمریکایی توضیح می‌دهد.

ترامپ گفت: زاکربرگ این هفته، دوباره با او تماس گرفت تا از نحوه عملکرد سیستم‌های نظارت خودکار بر محتوای متا در قبال عکس ترور او عذرخواهی کند. عکس ترامپ در حالی که مشتش را در هوا بلند کرده بود، هفته گذشته، به اشتباه برچسب راستی آزمایی خورد. قبل از آن، نسخه‌های این عکس معروف، دستکاری شده بود تا نشان دهند ماموران سرویس مخفی در کنار او لبخند می‌زنند. متا به صورت خودکار، یک برچسب راستی آزمایی را به نسخه اصلاح شده عکس اضافه کرد، اما سیستم های خودکار هم به اشتباه، برچسب را به نسخه اصلی این عکس اضافه کردند.

پس از این اتفاق، جوئل کاپلان، معاون سیاست جهانی متا، در یک پست وبلاگ نوشت: با توجه به شباهت‌هایی که بین عکس دستکاری ‌شده و تصویر اصلی وجود دارد، سیستم‌های متا، به اشتباه این راستی آزمایی را روی عکس واقعی هم اعمال کردند. تیم‌های این شرکت برای اصلاح سریع این اشتباه، اقدام کردند.

ترامپ درباره این مکالمات تلفنی گفت: زاکربرگ در واقع عذرخواهی کرد. او گفت که آنها اشتباه کردند. من به مارک زاکربرگ باور دارم. او خیلی با من تماس گرفت.

اندی استون، سخنگوی متا، پس از مصاحبه ترامپ، در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: مارک زاکربرگ همان طور که در انتخابات‌های قبلی، موضع گیری نکرده است، درباره این حقیقت که او از هیچ نامزدی، حمایت نمی‌کند، صریح بوده است. این شرکت توضیح بیشتری نداد.

تعاملات بین مدیرعامل متا و رئیس جمهور سابق با توجه به سابقه بین این دو نفر، قابل توجه است. شرکت متا، اغلب از پست‌های ترامپ به دلیل اینکه حاوی اطلاعات غلط بوده و مقررات محتوا در پلتفرم‌های این شرکت را نقض کرده اند، انتقاد کرده است. این شرکت همچنین پس از واقعه حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ژانویه سال ۲۰۲۱، حساب‌های ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام را به مدت دو سال، تعلیق کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در مقابل، ترامپ، فیس‌بوک را «دشمن مردم» خوانده و اعلام کرده است اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، زاکربرگ را به عنوان یک «کلاهبردار انتخاباتی»، به زندان خواهد انداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین