کد خبر: ۹۲۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

بایدن دوباره حاشیه ساز شد؛ ماجرای سوار شدن به هواپیمای حامل زندانیان

بایدن ۸۱ ساله بعد از آنکه هواپیمای حامل زندانیان در پایگاه هوایی اندروز به زمین نشست و درب آن گشوده شد و افراد مبادله‌شده از آن خارج شدند، آرام آرام به سمت آن حرکت کرد و از پله‌های آن بالا رفت و بیش از ۲ دقیقه در دید نبود و کامالا هریس را در تاریکی هوا تنها گذاشت.
بایدن دوباره حاشیه ساز شد؛ ماجرای سوار شدن به هواپیمای حامل زندانیان
آفتاب‌‌نیوز :

در پی توافق تاریخی تبادل زندانیان میان روسیه و ایالات متحده، رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا و معاونش پای هواپیمای به استقبال زندانیان مبادله‌شده رفتند اما فقط آن‌ها در کانون توجه نبودند، چون بایدن باز هم برای خود حاشیه ساخت.

شامگاه پنج‌شنبه به وقت آمریکا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش «کامالا هریس» شخصا به استقبال شهروندان آزاد شده از روسیه رفتند تا بازگشت آن‌ها را خوشامد بگویند اما بعد از این مراسم کاخ سفید مجبور شد تا درباره رفتارهای عجیب و غریب بایدن توضیحاتی ارائه کند.

بایدن ۸۱ساله بعد از آنکه هواپیمای حامل زندانیان در پایگاه هوایی اندروز به زمین نشست و درب آن گشوده شد و افراد مبادله‌شده از آن خارج شدند، آرام آرام به سمت آن حرکت کرد و از پله‌های آن بالا رفت و بیش از ۲ دقیقه در دید نبود و کامالا هریس را در تاریکی هوا تنها گذاشت.

هریس به دنبال بایدن نرفت و مقابل پله‌ها به انتظار او ایستاد. براساس تصاویری که از این لحظه منتشر شده، عوامل سرویس مخفی دیده می‌شوند که به وضوح نمی‌دانند چه اتفاقی در حال افتادن است. بایدن و هریس قبل از آن از «ایوان گرشکوویچ»، «پل والن» و «آلسو کورماشوا» استقبال کرده بودند.

در واکنش به این حاشیه‌ها، «اندرو بیتز» از مقام‌های مطبوعاتی کاخ سفید به دیلی‌میل گفت: «رئیس‌جمهور بایدن می‌خواست شخصا از خدمه پرواز که این افراد شجاع را به خانه و نزد خانواده‌هایشان آوردند، تشکر کند.»

بایدن پیش از آن تصویری از زندانیان آزاد شده در داخل هواپیما، در حالی که به سمت ایالات متحده عزیمت می‌کردند، منتشر کرده بود. او وقتی کارش تمام شد، به آرامی و با گرفتن دست‌هایش از نرده‌ها از هواپیمای مورد نظر خارج شد و به سمت هریس و بعد یکی از افراد آزادشده رفت.

ایالات متحده و روسیه روز پنجشنبه بزرگ‌ترین مبادله زندانیان خود را در تاریخ پس از شوروی به پایان رساندند و این توافق منجر به آزادی چندین تن شد. با وجود اینکه روابط واشنگتن و مسکو پس از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، در پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد قرار دارد، این توافق انجام شد. این توافق در مجموع شامل ۲۴ تن بود و همکاری متحدان اروپایی آمریکا را هم می‌طلبید.

بایدن در پایگاه هوایی اندروز در جمع خبرنگاران گفت: «حس فوق‌العاده‌ای است. من کاملا متقاعد شده بودم که این کار را انجام خواهیم داد.»

با این حال کاربران آنلاینی که حرکات بایدن و سوار شدن او به هواپیما را به صورت زنده تماشا کردند، نظریه‌های خاص خود را داشتند.

یکی از کاربران پرسید: «هیچکس در مورد اینکه چرا بایدن بعد از اینکه آمریکایی‌ها از هواپیما پیاده شدند، وارد آن شد، صحبت نمی‌کند. آیا او فکر می‌کرد که دارد سوار ایر فورس وان (هواپیمای رئیس جمهور آمریکا) می‌شود؟!»

کاربر دیگری هم نوشت: «شاید او می‌خواست از سرویس بهداشتی استفاده کند!»

کمیته ملی جمهوری‌خواهان هم این ویدیو را به اشتراک گذاشت و بایدن را مسخره کرد. با این حال مقام مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «اکثر آمریکایی‌ها برای استقبال از این خبر برجسته برای کشورمان، حزب‌گرایی را کنار می‌گذارند. همه شما باید به آن‌ها بپیوندید. عجیب نباشید!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین