کد خبر: ۹۲۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

مهاجران افغان بحران مستاجری را در ایران تشدید کرده اند

یک کارشناس بازار مسکن گفت: بخشی از معضل مستاجران به حضور مهاجران افغانی در کشور برمی‌گردد که بر اساس آمارها حدود 5 میلیون نفر در ایران ساکن شده‌اند و این افراد هم به دلیل اینکه به صورت قانونی قادر به خرید ملک در ایران نیستند، مستاجر هستند و بحران مستاجری نیز در ایران تشدید شده است.
مهاجران افغان بحران مستاجری را در ایران تشدید کرده اند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اعتماد با مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن در خصوص رکود در بازار مسکن گفتگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

متاسفانه قیمت‌ها در حوزه مسکن به اندازه‌ای رشد داشته که قدرت خرید مردم برای تهیه مسکن از دست رفته است و حتی افرادی هم که قصد تغییر مسکن و تبدیل به احسن کردن ملک خود را داشتند دیگر قادر به این کار نیستند و بخش بزرگی از جامعه نیز به علت سرکوب شدید دستمزد‌ها قادر به خرید ملک نیستند.

با توجه به گرانی‌ها برخی افراد حتی دیگر قادر نیستند خانه‌های‌شان را حفظ کنند و در نتیجه بر تعداد مستاجران افزوده شده است و از سوی دیگر یک بخشی از این معضل به حضور مهاجران افغانی در کشور برمی‌گردد که بر اساس آمار‌ها حدود ۵ میلیون نفر در ایران ساکن شده‌اند و این افراد هم به دلیل اینکه به صورت قانونی قادر به خرید ملک در ایران نیستند، مستاجر هستند و بحران مستاجری نیز در ایران تشدید شده است.

 در اکثر کشور‌های دنیا مهاجرانی که به تازگی وارد کشور جدید می‌شوند در کمپ‌های قانونی نگهداری می‌شوند و در صورتی که کشور میزبان ظرفیت‌های لازم را داشته باشد این افراد به کشور و به جامعه افزوده می‌شوند، اما متاسفانه در ایران مدیریت صحیحی در این بخش وجود ندارد و این مساله بر بحران مستاجری در کشور افزوده است.

 اجاره‌داری در ایران به نوعی کمک به معیشت محسوب می‌شود، اما در هیچ جای دنیا به این شکل نیست که با اجاره دادن یک واحد مسکونی قادر باشید معاش خودتان را تامین کنید و اصلا این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر آنکه فرد تمام درآمد مستاجر را از او مطالبه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین