کد خبر: ۹۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

الجزیره: اسرائیل سرکش صلح نمی‌خواهد

تاریخ نشان داده که رژیم صهیونیستی همواره در آستانه حصول توافق و برقراری آتش‌بس، اقدامی غیرمنتظره برای تشدید تنش‌ها انجام داده که چشم‌انداز آتش‌بس را دست‌نیافتنی کرده است.
الجزیره: اسرائیل سرکش صلح نمی‌خواهد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه قطری در مقاله‌ای با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همواره در آستانه حصول توافق اقدام به تشدید تنش‌ها می‌کند، ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران را اقدامی توصیف کرد که رژیم صهیونیستی برای برهم‌زدن روند مذاکرات آش‌بس انجام داده است.

به گزارش الجزیره، ترور هنیه در بحبوحه تنش‌های موجود در غرب آسیا، بی‌شک به تشدید وخامت وضعیت منطقه منجر شده و چشم‌انداز مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را دشوارتر خواهد کرد.

اگرچه کابینه رژیم اشغالگر هنوز دست‌داشتن در این حمله را تایید نکرده، اما تل‌آویو متهم ردیف اول این پرونده ترور است. بااین‌حال، وزیر میراث رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ضمن استقبال از شهادت هنیه، ابراز امیدواری کرد که دیگر مسئله توافق با حماس مطرح نشود.

این مقام صهیونیست در پیام توییتری خود بر لزوم برقراری صلح تاکید کرده، اما به گزارش الجزیره استفاده مکرر از کلمه «صلح» توسط گروهی اعمالشان هیچ نشانه‌ای از صلح‌دوستی ندارد، واقعاً بی‌معنی است. رسانه قطری با اشاره به اینکه هنیه در مذاکرات آتش‌بس غزه نقش یک میانجی‌گر قدرتمند را داشت، گزارش داد ترور او چشم‌انداز صلح در آینده نزدیک را تیره‌وتار کرده است. رویترز نیز پس از ترور شهید هنیه، در گزارشی این شهید محور مقاومت را فردی معتدل معرفی کرده است که می‌توانست در مذاکرات نقش پررنگی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی در ازبین‌بردن فرصت‌های میانه‌روی و توافق سابقه‌ای طولانی دارد و از این طریق رفتار تهاجمی و وحشیانه خود در جنگ‌ها را توجیه می‌کند. رسانه قطری پیش‌تر نیز در مقاله‌ای به بررسی زمینه‌های تشدید حملات رژیم صهیونیستی در صورت پیشرفت مذاکرات پرداخته و گزارش داده بود در انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۲ نیز رژیم اشغالگر در آستانه اعلام آتش‌بس یک‌جانبه از سوی بخشی از مقاومت فلسطین، شهر غزه را به‌شدت بمباران کرد و چشم‌انداز آتش‌بس را از بین برد.

در این گزارش آمده است: «اکنون بر اساس آمار‌های رسمی، اسرائیل حدود ۴۰ هزار فلسطینی را در کمتر از ۱۰ ماه کشته و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تلفات واقعی بیشتر باشد.» به گزارش این خبرگزاری، شهادت ۴۰ هزار فلسطینی در غزه با اظهارات وزیر میراث رژیم صهیونیستی درباره برقراری صلح در تضاد است.

رسانه عربی در گزارش خود به این حقیقت اشاره کرده که در صورت پایان جنگ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تعقیب قضایی مواجه خواهد بود؛ حقیقتی که ظاهراً این مقام رژیم اشغالگر را به پیشگیری از حصول توافق و پایان جنگ سوق داده است.

به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برقراری صلح، دشمنان خود در منطقه را تحریک می‌کند تا واکنش نشان دهند. رژیم اشغالگر سپس از واکنش آن‌ها را به‌عنوان توجیهی برای ادامه دادن به اقدامات نظامی خود استفاده می‌کند.

به گزارش الجزیره، حمله اخیر صهیونیست‌ها به یک مجتمع مسکونی در بیروت که منجر به شهادت «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله و شماری از غیرنظامیان از جمله یک زن و ۲ کودک شد نیز بخشی از همین استراتژی صهیونیست‌هاست.

الجزیره نوشته است: ترور هنیه در تهران ممکن است ایران را وادار به پاسخ نظامی کند. اسرائیل در گذشته با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، شاهد بارانی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران در آسمان اراضی اشغالی بوده و حال ترور هنیه در تهران اقدامی پرخطر است ممکن است آتش درگیری‌ها را شعله‌ور کند.

الجزیره در انتهای این مقاله رژیم صهیونیستی را «سرکش» و خطرناک توصیف کرده که موجب تشدید خشونت‌ها در منطقه شده و برای کشور‌های منطقه نیز ایجاد دردسر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین