کد خبر: ۹۲۶۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

روسیه، آمریکا و اروپا: به لبنان سفر نکنید، فورا این کشور را ترک کنید

سفارت روسیه در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه به شهروندان این کشور توصیه کرد تا از سفر به لبنان خودداری کنند.تاکنون شماری از کشورهای جهان از جمله روسیه، انگلیس، فرانسه و آمریکا از اتباع خود خواسته‌اند تا با توجه به احتمال افزایش تنش‌ها در منطقه، خاک لبنان را ترک کنند.
روسیه، آمریکا و اروپا: به لبنان سفر نکنید، فورا این کشور را ترک کنید
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه سفارت روسیه در لبنان آمده است: بار دیگر به شهروندان روسیه توصیه می‌کنیم که به دلیل تشدید وضعیت نظامی - سیاسی منطقه از سفر به لبنان خودداری کنند.

به نوشته تارنمای خبری رگنوم، آندری نستاسین معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه نیز پیش‌تر با ابراز نگرانی عمیق مسکو از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، طرف‌های درگیر را به خویشتنداری فرا خواند و تاکید کرد: به شهروندان روسیه توصیه می‌کنیم که از سفر به لبنان خودداری کنند.

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس پیش‌تر با اشاره به گسترش تنش‌ها در منطقه در پیامی، اعلام کرد: پیام من به شهروندان انگلیسی در لبنان واضح است، همین حالا آنجا را ترک کنید.

لمی در این پیام با بیان اینکه در حال حاضر شدت تنش‌ها در منطقه بسیار زیاد است، گفت: وضعیت کنونی حتی می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به تلاش شبانه روزی لندن برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچکس نیست، تاکید کرد: عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و روی آوردن به راه حل دیپلماتیک برای کنترل اوضاع هستیم.

وزارت خارجه اردن نیز در اطلاعیه‌ای از اتباع خود در لبنان خواست تا با توجه به تحولات منطقه، در نزدیک‌ترین زمان ممکن خاک لبنان را ترک کنند.

سفیان القضات سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن تاکید کرد که این درخواست به منظور احتیاط برای هرگونه تحول با توجه به وضعیت منطقه و نگرانی برای ایمنی شهروندان اتخاذ شده است.

پیش تر وزیر خارجه اردن با توجه به شرایط موجود منطقه و تحولات غزه گفته بود که وضعیت به سمت پرتگاه پیش می‌رود و آینده منطقه نباید به اقدامات انتقام‌ جویانه بنیامین نتانیاهو وابسته باشد.

در همین حال شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، دیروز (شنبه) اعلام کرد که تعلیق پرواز‌های خود بین پاریس و بیروت را دست‌کم تا ۶ آگوست (۱۶ مرداد) تمدید می‌کند.

از سوی دیگر «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر نیز پیش‌تر با اظهار نگرانی درباره تنش کنونی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی و تأثیرات احتمالی آن بر امنیت و ثبات لبنان گفت که قاهره با هرگونه تهدید علیه ثبات و امنیت لبنان و شهروندانش مخالف است.

موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره لبنان در حالی انجام می‌گیرد که شامگاه شنبه منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان هدف موشک قرار گرفت که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

همچنین حزب‌الله لبنان صبح چهارشنبه (۳۱ جولای / ۱۰ مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: دشمن صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه (سی‌ام جولای ۲۰۲۴ /۹ مرداد) به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله‌های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند و ویرانی زیادی در برخی طبقه‌های ساختمان به بار آمد. فرمانده بزرگ جهادی برادر فواد شکر (حاج محسن) در آن زمان در این ساختمان حضور داشت.

وزارت خارجه سوریه نیز پیش از این در بیانیه‌ای حمله به مجدل شمس را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

وزارت خارجه اردن هم هشدار داد که تشدید تنش در جنوب لبنان می‌تواند درگیری‌ها را به سمت یک جنگ منطقه‌ای فراگیر سوق دهد.

به گزارش تارنمای خبری آر بی سی، سفارت آمریکا در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه چندین شرکت هواپیمایی پرواز‌های خود به لبنان را به حالت تعلیق در آورده یا لغو کرده و اکثر بلیت‌های خطوط هوایی باقی‌مانده نیز پیشتر به فروش رفته است، به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه زودتر و تا زمانیکه هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک لبنان اقدام کنند.

سفارت انگلیس در لبنان نیز در بیانیه مشابه‌ای خطاب به شهروندان خود نوشت: اگر هنوز در لبنان هستید به شما توصیه می‌کنیم تا زمانی که هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس هستند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن لبنان را ترک کنید.

به نوشته تارنمای آر بی سی، توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد نیز در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور از تعطیلی موقت سفارت سوئد در لبنان به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور خبر داد.

مقام‌های بلژیک، نروژ، فرانسه، لتونی، اوکراین، روسیه، آذربایجان، هند، آلمان و قزاقستان نیز پیش از این به شهروندان خود توصیه کرده بودند که از سفر به لبنان خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین