کد خبر: ۹۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

قرعه مرگ برای هرکول کشتی فرنگی ایران!

قرعه مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک مشخص شد.
قرعه مرگ برای هرکول کشتی فرنگی ایران!
آفتاب‌‌نیوز :

بالاخره انتظار‌ها به پایان رسیده و نوبت کشتی‌گیران است تا وارد میدان شده و کاروان ایران را صاحب مدال کنند. 

فرنگی کاران که با سهمیه کامل پای به پاریس گذاشته‌اند، از فردا وارد تشک خواهند شد. سبک وزن و سنگین وزن ایرانی در روز اول نمایندگان ما هستند تا بدین ترتیب تکلیف مدال دو وزن تا حدودی در روز دوشنبه مشخص شود.

امروز قرعه‌کشی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و بیش از همه برای ایرانی‌ها برخورد امین میرزازاده با میخایین لوپز اهمیت داشت. تقابلی که برخلاف علاقه ایرانی‌ها در فینال رخ نخواهد داد و از بدشانسی امین میرزازاده در دور دوم رقم می‌خورد. 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با آدام کون از آمریکا مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف برنده میخایین لوپز دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا و لی از کره جنوبی می‌رود.

تنها رویارویی امین میرزازاده و میخایین لوپز به المپیک توکیو برمی‌گردد که غول کوبایی ۸-۰ فرنگی کار ایرانی را شکست داد.

لوپز کوبایی دارنده ۴ مدال طلای المپیک که در ۴۱ سالگی برای کسب پنجمین طلای سنگین وزن پای به میدان گذاشته، در صورتی که مشکلی برابر حریف کره‌ای نداشته باشد، در دور دوم باید احتمالا به مصاف اصلی‌ترین رقیب خود در راه رسیدن به فینال و طلا برود. امین میرزازاده که سال گذشته با شکست رضا کایالپ ترکیه‌ای طلای جهان را کسب کرد، مدت‌هاست که از وجود لوپز در المپیک آگاه است و قطعا با کمک حسن رنگرز و سایر مربیان خودش را برای این نبرد بزرگ آماده کرده است. 

هرکول خوزستانی کشتی ایران که جزء اصلی‌ترین شانس‌های مدال برای کشتی ایران در المپیک پاریس است، در صورتی که در دور نخست غافلگیر نشود، می‌تواند به راحتی از سد حریف آمریکایی خود عبور کند. او که احتمالا علاقه داشت در فینال برای لوپز روبرو شود، به خاطر نبود این غول کوبایی در رنکینگ از بدشانسی در دور دوم با لوپز مواجه خواهد شد.

به هر حال مسیر سخت و دشوار امین میرزازاده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شده و در صورتی که او طلای المپیک را می‌خواهد، باید از سد اسطوره ورزش کوبا عبور کند. اگر این اتفاق نیفتد، میرزازاده تنها شانس کسب مدال برنز را خواهد داشت. 

در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز که ۱۷ نفر حضور دارند، مهدی محسن‌نژاد با قرعه نسبتا مناسبت تری مواجه شده است. او پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان کوین آرماس رودریگوئز از کوبا و کنیچیرو فومیتا از ژاپن مبارزه خواهد کرد. ژولامان شارشنبکوف قهرمان قرقیزستانی این وزن، در گروه محسن‌نژاد حضور دارد و احتمال برخورد این دو کشتی گیر تا دیدار نیمه نهایی وجود ندارد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین