کد خبر: ۹۲۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴

درخواست فرانسه از شهروندانش برای ترک ایران و لبنان

پس از افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل درپی ترور اسماعیل هنیه در تهران، فرانسه از شهروندان خود خواست «در اسرع وقت» لبنان و ایران را ترک کنند.
درخواست فرانسه از شهروندانش برای ترک ایران و لبنان
آفتاب‌‌نیوز :

فرانسه، روز یکشنبه ۱۴ مرداد، از شهروندان خود خواست با توجه به نگرانی‌ها از شعله‌ور شدن اوضاع در منطقه به دلیل جنگ در غزه، «در اسرع وقت» لبنان و ایران را ترک کنند.

به نقل از العربیه، وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد با در نظر گرفتن «خطر بسته شدن فضای هوایی و فرودگاه‌های ایران» شهروندانش «موقتا» از ایران خارج شوند.

وزارت خارجه فرانسه در دستورالعمل‌های خود به مسافران به لبنان اعلام کرد: «در شرایط امنیتی بسیار ناپایدار، ما بار دیگر توجه شهروندان فرانسوی را به این واقعیت جلب می‌کنیم که هنوز پرواز‌های تجاری مستقیم و غیر مستقیم به فرانسه صورت می‌گیرد. ما از آن‌ها می‌خواهیم، اقداماتی را برای خروج هرچه سریع‌تر از لبنان، انجام دهند.»

شمار اتباع فرانسوی مقیم لبنان، ۲۳ هزار نفر تخمین زده می‌شود که نام ۲۱۵۰۰ تبعه فرانسه و همسر و فرزندانشان، در لیست‌های کنسولی ثبت شده است.

شمار زیادی از دو تابعیتی‌ها نیز هر تابستان از لبنان بازدید می‌کنند.

به گفته یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه، حدود ده هزار فرانسوی در پایان ماه ژوئیه از لبنان بازدید کردند.

تمدید تعلیق پرواز به بیروت

فراخوان شهروندان فرانسه از سوی وزارت خارجه این کشور، در زمانی است که «ایرفرانس» و «ترانساویا فرانس» شنبه تصمیم گرفتند «به دلیل وضعیت امنیتی»، تعلیق پرواز‌های خود به بیروت را دست‌کم تا ۶ اوت، تمدید کنند.

واشینگتن و لندن نیز از شهروندان خود خواسته‌اند، لبنان را ترک کنند.

سوئد هم از بسته‌شدن سفارت خود در بیروت خبر داد و از شهروندانش خواست از لبنان خارج شوند.

وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه با به‌روزسازی دستورالعمل‌های خود، خاطرنشان کرد: «به شهروندان فرانسوی خاطرنشان می‌شود که پرواز‌های تجاری به فرانسه، هنوز انجام می‌شود.»

این وزارت‌خانه پنجشنبه دستورالعملی مبنی بر خروج از لبنان صادر نکرد، اما یکشنبه اعلام کرد که از فرانسوی‌ها به شکل «موکد» خواسته شده، به لبنان نروند.

منبع: دیدارنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین