کد خبر: ۹۲۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸

روزنامه کویتی از سفر مخفیانه هیئت امریکایی به ایران خبر داد

روزنامه کویتی «الجریده» مدعی شد که در پی ترور اسماعیل هنیه در تهران، یک هیئت امریکایی با میانجیگری عمان به ایران سفر کرده تا این کشور را به آرامش دعوت کند.
روزنامه کویتی از سفر مخفیانه هیئت امریکایی به ایران خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کویتی «الجریده»، به نقل از یک منبع «ارشد» در شورای عالی امنیت ملی ایران، نوشت که یک هیئت امنیتی امریکایی با هدف انتقال پیغام دعوت به آرامش و هشدار به تهران، با میانجیگری عمان به ایران سفر کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این روزنامه تصریح کرد که هیئت امریکایی با هدف جلوگیری از جنگ بزرگی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برنامه ریزی کرده، مخفیانه وارد تهران شده است.

این منبع در گفتگو با روزنامه کویتی فاش کرد که هیئت امریکایی در روز پنج شنبه، با هواپیمای ویژه که از ترکیه به پرواز درآمده و در فرودگاه پیام در شهر کرج به زمین نشسته بود، به تهران سفر کرده است.

این منبع افزود که هیئت امنیتی امریکایی، پیش از بازگشت به آنکارا در فرودگاه تحت نظارت سپاه پاسداران ایران، با مسئولان ایرانی دیداری دو ساعته داشته است.

بنا بر اعلام روزنامه الجریده، این هیئت امریکایی بار دیگر به ایرانی‌ها تاکید کرد امریکا از عملیات ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آگاهی نداشته و جو بایدن رئیس جمهور این کشور از رفتار یک جانبه نتانیاهو بسیار خشمگین است.

این روزنامه کویتی به نقل از این منبع ارشد ایرانی افزود هیئت امریکایی در گفتگو با مسئولان ایرانی تاکید کرد واشنگتن به دنبال جنگ با تهران نیست و این کشور در تلاش است تا از طریق کانال‌های دیپلماتیک اختلافات را حل کند و منتظر پاسخ درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای است.

گفتنی است تا کنون امریکایی‌ها و ایرانی‌ها به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین