کد خبر: ۹۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

سپاهان نامزد اول قهرمانی در لیگ بیست و پنجم

مدیران باشگاه سپاهان با جذب ۷ بازیکن در پنجره تابستانی لیگ بیست و چهارم چهره طلایی پوشان را دگرگون کرده‌اند.
سپاهان نامزد اول قهرمانی در لیگ بیست و پنجم
آفتاب‌‌نیوز :

روند افزایش سن در تیم‌های لیگ برتر از لیگ هفدهم شروع شد و میانگین سنی هر دوره بیشتر از دوره قبل شد. این وضعیت تا دوره بیست و دوم لیگ برتر هم ادامه داشت که میانگین سنی بازیکنان شاغل در آن دوره ۲۸ سال و ۵ ماه بود و بالاترین میانگین سنی را در تاریخ لیگ برتر بود.

این موضوع نگرانی زیادی را در میان مسئولان و تصمیم‌سازان فوتبال ایجاد کرد و البته فشار جامعه فوتبال هم سبب شد تا درنهایت اقدام به وضع قوانین جدیدی کنند تا فضا برای ورود و استفاده از جوان‌تر‌ها مهیا شود.

یکی از قوانینی که دست‌خوش تغییر شد، قوانین مربوط به استفاده از سهمیه بازیکنان زیر ۲۵ سال بود. حذف سهمیه زیر ۲۵ سال شانس استفاده از چهار بازیکن را از باشگاه‌ها گرفت و از سویی فهرست بزرگسالان به ۱۹ بازیکن کاهش یافت که انتقادات خاص خود را در پی داشت و البته در ادامه دچار تغییراتی شد تا تیم‌ها در فشردگی مسابقات دچار کمبود بازیکن نشوند.

تمام این نگرانی‌ها البته از وضعیت تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیای قطر نشات می‌گیرد که ایران به ترتیب با ۲۹ و ۲۸.۹ پیرترین و دومین تیم مسن حاضر در رقابت‌ها بود تا هم فدراسیون و هم باشگاه‌ها به خودشان بیایند و با شروع لیگ بیست و سوم با قوانینی که وضع شد شاهد کاهش چشم‌گیر در میانگین سنی تیم‌های لیگ برتری و همینطور مدعیان بودیم. 

در لیگ بیست و سوم میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر ۲۶.۷ بود و این در حالی بود که سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتور میانگین ۲۶.۲ را ثبت کردند و سپاهان میانگین سنی ۲۶ سال. فولاد با ۲۸.۶ مسن‌ترین تیم را داشت و جوان‌ترین تیم هم با ۲۳.۹ جوان‌ترین تیم حاضر در رقابت‌ها بود.

*مورد خاص سپاهان در لیگ بیست و چهارم

سپاهان یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های پنجره تابستانی لیگ بیست و چهارم را با جذب ۷ بازیکن رقم زد و این در شرایطی است که از میان این ۷ بازیکن امین حزباوی با ۲۱ سال جوان‌ترین به‌شمار می‌رود و صالح حردانی ۲۵ سال مسن‌ترین بازیکن جذب شده توسط مدیران باشگاه اصفهانی به‌شمار می‌رود که خود این موضوع نشان از پوست‌اندازی صریح طلایی‌پوشان فوتبال ایران دارد که با جذب ۷ بازیکن جوان و جدایی بازیکنان با سن و سال بیشتر نظیر رامین رضائیان و فرشاد احمدزاده توانسته‌اند میانگین سنی خودشان را در فصل پیش رو به عدد ۲۵.۸ برسانند که بسیار قابل توجه و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد.

*جوان‌ترین و مسن‌‎ترین سپاهانی فصل جدید 

در حال حاضر هادی محمدی با ۳۳ سال مسن‌ترین بازیکن حاضر در اردوی سپاهان به‌شمار می‌رود و از سوی دیگر عباس حبیبی که متولد ۱۳۸۵ است با ۱۸ سال جوان‌ترین بازیکن حاضر در اردوی طلایی‌پوشان به‌شمار می‌رود که سبب شد تیم مورایس با میانگین سنی قابل توجهی به مسابقات فصل جدید وارد شود.

*میانگین سنی جذاب‌تر با بازیکنان آکادمی 

در میانگین سنی سپاهان برای فصل پیش رو تنها نام چند بازیکن جوان تیم که شانس بازی بیشتری دارند نظیر عباس حبیبی، ارشیا سرشوق و علی احمدی در فهرست لحاظ شده است و اگر نام بازیکنان جوان دیگر حاضر در اردو نظیر اسماعیل فرامرزی (متولد ۱۳۸۵)، محمد امینی (متولد ۱۳۸۳)، مهدی حسینی (متولد ۱۳۸۳) و پوریا رفیعی (متولد ۱۳۸۳) به این لیست اضافه شود شاهد کاهش قابل توجهی در میانگین سنی تیم فوتبال سپاهان خواهیم بود که البته این موضوع با شروع مسابقات و داشتن لیست سپاهان بهتر و دقیق‌تر قابل بررسی است.

البته که همواره نسل‌سازی و بها دادن به بازیکنان جوان هزینه‌های خاص مربوط به خود را دارد که می‌تواند در فصل پیش رو که برای هواداران سپاهان و همینطور مورایس اهمیت بسیار بالایی دارد، کم‌تجربگی در بازی‌های حساس به نقطه ضعف بدل شود، اما با توجه به قرارداد چند ساله بسیاری از این بازیکنان در سال‌های پیش رو سپاهان می‎تواند به داشتن یک تیم باتجربه، جوان و شاداب ببالد و با تکیه به نفرات فعلی و همینطور نیرو‌های جوان‌تری که در ادامه از آکادمی باشگاه به تیم اصلی اضافه می‌‍شوند با امیدواری زیادی پا به مسابقات بگذارد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین