کد خبر: ۹۲۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.
قیمت طلا افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه تا ۲۴۳۵ دلار کاهش یافت. اما افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت طلا شد.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۷۱ درصدی به ۲۴۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

آمار ناامیدکننده اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه ترس از رکود را بالا برده و احتمال پایین آمدن نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داده است. بازار حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر پایین بیاورد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

گزارش دفتر آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۱۱۴ هزار در ژوئیه افزایش داشته، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن برابر با ۱۷۹ هزار بوده است. انتظار می‌رفت لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی تا ۱۷۵ هزار رشد داشته باشد. در این بین، نرخ بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۲۱ رسیده و ۴.۳ درصد در ماه ژوئیه اعلام شده است. این رقم در ماه ژوئن برابر با ۴.۱ درصد بود.

از طرف دیگر، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود. بی‌بی‌سی گزارش داده چندین کشور از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند. نگرانی در مورد گسترش جنگ در این منطقه بالا گرفته است.
رژیم صهیونیستی و آمریکا آماده حمله احتمالی ایران به تلافی ترور رهبر حماس در این کشور می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۸ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۶۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۶۰ درصدی ۹۵۴ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین