کد خبر: ۹۲۶۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
با رکوردشکنی آنتالیا؛

درآمد ۲۳ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران

ترکیه در شش ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۹.۳ درصدی در جذب گردشگران بین‌المللی، درآمدهای گردشگری خود را به رقمی بالغ بر ۲۳.۶ میلیارد دلار رساند.
درآمد ۲۳ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران
آفتاب‌‌نیوز :

درآمد گردشگری ترکیه و تعداد گردشگرانی که از این کشور بازدید می کنند در دوره شش ماهه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ به صورت سالانه افزایش یافته است و بر اساس اعلام اداره آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در نیمه اول با ۹.۳ درصد افزایش به ۲۳.۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

تعداد بازدیدکنندگان نیز در دوره شش ماهه سالانه با ۱۳.۲ درصد افزایش به ۲۵.۱ میلیون نفر رسید.

میانگین هزینه سرانه گردشگران ۹۴۲ دلار بود که ۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه برای هر بازدیدکننده خارجی کاهش داشته است.

همچنین آمارهای رسمی نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال درآمد گردشگری کشور با ۱۱.۸ درصد افزایش و تعداد گردشگران با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۶ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ورود گردشگران به یکی از مقاصد برتر ترکیه یعنی آنتالیا نیز در هفت ماه اول سال ۲۰۲۴ تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته و از مرز ۹ میلیون عبور کرده است و روس ها با کمی بیش از ۲ میلیون نفر، بیشترین گروه گردشگران ورودی به ترکیه را بین اول ژانویه تا ۳۱ جولای به خود اختصاص دادند. پس از آنها از آلمان با ۱.۷۷ میلیون و انگلیس با حدود ۸۷۵ هزار ورودی قرار دارند.

آنتالیا پس از جنگ روسیه در اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ و محدودیت‌های متعاقب غرب در سفرهای هوایی و تجارت در روسیه، به طور فزاینده‌ای در میان روس‌ها محبوب شد. این شهر در کنار استانبول یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقاصد ترکیه و در سواحل مدیترانه قرار دارد.

بر اساس این آمار و ارقام جدید، تعداد گردشگرانی که از آنتالیا بازدید کرده‌اند تنها در ماه جولای با ۲.۷۱ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته، به ۲.۷۴ میلیون نفر رسیده است.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز ضمن تائید این که رکورد در تعداد مسافران روزانه بین المللی در آنتالیا شکسته شده، گفت: «با تعداد گردشگرانی که در یک روز به آنتالیا، نقطه تلاقی تاریخ، طبیعت و فرهنگ سفر کردند، توانستیم رکورد روزانه مسافران بین‌المللی در آنتالیا را جابجا کنیم».

تعداد کل بازدیدکنندگان، از جمله شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، در سال ۲۰۲۳ به ۵۷ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۱.۱ درصد افزایش ثبت کرده است.

سال گذشته، در حالی که ۶۷.۶ درصد از گردشگران عمدتا برای «سفر، سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی» از ترکیه دیدن کردند، ۶۷.۴ درصد از شهروندان ترکیه‌ای که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، برای دیدن اقوام و دوستان خود به ترکیه سفر کردند.

هدف ترکیه در سال ۲۰۲۴ جذب ۶۰ میلیون گردشگر و درآمدزایی ۶۰ میلیارد دلاری از محل گردشگری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین