کد خبر: ۹۲۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

کدام افراد بیش از دیگران در معرض دیابت هستند؟

هر روز آمار مبتلایان به دیابت بیشتر می‌شود و کارشناسان در جستجوی علل مختلف تاثیرگذار بر این مشکل سلامت هستند و یکی از موارد مرتبط با ابتلا به دیابت، چرخه خواب نامنظم است.
کدام افراد بیش از دیگران در معرض دیابت هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگر به‌طور منظم زنگ ساعت خود را خاموش می‌کنید، باید بدانید الگوی خواب شما ثابت است و این ثبات می‌تواند به‌عنوان سپر محافظ در برابر دیابت نوع ۲ عمل کند.

افراد میانسال تا مسن‌تر که با چرخه‌های خواب نامنظم مواجه هستند، در مقایسه با همتایان خود که چرخه خواب خوبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند.

خبرهای منتشرشده در این حوزه حاکی از این است که عامل سبک زندگی قابل تغییری شناسایی شده است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو کمک کند و این عامل اهمیت الگوهای خواب ثابت به‌عنوان راهبردی برای کاهش ابتلا به دیابت نوع دو است.

بزرگسالانی که نامنظم‌ترین الگوهای خواب را دارند نسبت به افرادی که به‌طور منظم می‌خوابند، ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین اقدام اصلاح سبک زندگی فرد، روند کاهش وزن مناسب است. مطالعات زیادی نشان داده است که اگر بیمار در مرحله پیش دیابت و حتی در مرحله اولیه دیابت، کاهش وزنی به میزان ۷تا ۱۰ درصد داشته باشد، دیابت عقب‌نشینی می‌کند و قند خون فرد نرمال خواهد شد.

دیابت نوع دو، هشدار سلامتی است که نزدیک به نیم میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس جای تعجبی ندارد، آن را در فهرست ۱۰ مورد اول از علل اصلی مرگ و ناتوانی قرار داده است.

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها تصویری تلخ از ۲ برابر شدن تعداد مبتلایان تا سال ۲۰۵۰ نشان می‌دهند، این راهبرد نوآورانه برای پیشگیری از دیابت اهمیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید، ثبات در هنگام خواب مهم است و با ایجاد تغییرات کوچک و پایبندی به آنها، می‌توانید سلامت کلی خود را در دراز مدت به میزان قابل‌توجهی بهبود ببخشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین