کد خبر: ۹۲۶۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
وزیر خارجه آمریکا با کشور‌های G۷ در خصوص نیاز فوری به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه صحبت کرده

بلینکن: ایران و حزب‌الله ممکن است در ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند

وزیر امور خارجه آمریکا به وزرای خارجه G۷ گفت ایران ممکن است ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کند. بلینکن اظهار داشت که ایالات متحده در تلاش است تا حملات ایران و حزب‌الله را تا حد ممکن محدود کند و سپس واکنش اسرائیل را کنترل کند تا از افزایش تنش‌ها جلوگیری شود.
بلینکن: ایران و حزب‌الله ممکن است در ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در تماس تلفنی با وزرای خارجه کشور‌های G۷ گفته است که ایران و حزب‌الله ممکن است ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از سه منبع آگاه از این تماس تلفنی، بلینکن اظهار داشت که آمریکا معتقد است ایران و حزب‌الله قصد انتقام‌جویی دارند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بلینکن به وزرای خارجه گروه ۷ اعلام کرده است که نحوه‌ی دقیق انتقام‌جویی ایران و زمان دقیق حملات مشخص نیست، اما این حملات ممکن است "ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده" آغاز شود.

بلینکن اظهار داشت که ایالات متحده در تلاش است تا حملات ایران و حزب‌الله را تا حد ممکن محدود کند و سپس واکنش اسرائیل را کنترل کند تا از افزایش تنش‌ها جلوگیری شود.

بلینکن از وزرای خارجه جی ۷ خواسته است تا با فشار دیپلماتیک به ایران، حزب‌الله لبنان و اسرائیل، از آن‌ها بخواهند تا خویشتن‌داری کنند و تأکید کرده است که افزایش نیرو‌های آمریکایی در منطقه به منظور دفاعی است.

یکی از منابع شرکت کننده در این تماس تلفنی گفته است که بلینکن در حال ارائه اطلاعات به وزرای خارجه درباره آخرین مذاکرات با اسرائیل در خصوص اسیران و توافق آتش‌بس، به نظر می‌رسیده که "ناامید" است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن با وزرای خارجه کشور‌های G۷ در خصوص نیاز فوری به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه" صحبت کرده است.

وزرا در این تماس تلفنی به تلاش‌ها برای آزادسازی اسیران و رساندن کمک‌های انسانی به غزه و تأمین آتش‌بسی که بتواند راه را برای صلح و ثبات در منطقه از جمله در مرز اسرائیل و لبنان باز کند، پرداخته‌اند.

آن‌ها بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته‌اند که حداکثر خویشتن‌داری را نشان دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
1
0
امریکا اگر میخواست اسرائیل را کنترل کنه
اجازه ترور هنیه را نمیداد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین