کد خبر: ۹۲۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

استعفای مشاور ارشد اقتصادی بایدن برای پیوستن به تیم کامالا هریس

برای دومین بار در چند هفته اخیر، یکی از مشاوران ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، کاخ سفید را ترک می کند تا به تیم انتخاباتی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور بپیوندد.
استعفای مشاور ارشد اقتصادی بایدن برای پیوستن به تیم کامالا هریس
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که «جین اسپرلینگ» مشاور ارشد اقتصادی بایدن از سمت خود کناره گیری می‌کند تا همان نقش را در تیم کامالا هریس ایفا کند.

اسپرلینگ رابطه کاری قوی با هریس دارد. زمانی که هریس دادستان کل کالیفرنیا بود و در دولت باراک اوباما کار می‌کرد، استرلینگ با وی همکار بود.

او همچنین در دوران حضور هریس در سنا به عنوان مشاور خارجی خدمت کرد و هر دو از نزدیک روی سیاست‌های اقتصادی در دولت بایدن همکاری کردند.

بایدن در بیانیه‌ای گفت من برای کمک به رسیدگی به ویرانی اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا استرلینگ را انتخاب کردم و این انتخاب درست بود.

 بایدن افزود: "کار او به حدود ۴۰ میلیون خانواده کارگر کمک کرد تا تخفیف بی سابقه‌ای از کاهش مالیات کودکان دریافت کنند و بیش از ۸ میلیون مستأجر کمک اضطراری برای کمک به خانواده‌های خود دریافت کنند. تحت رهبری جین، طرح نجات آمریکا کمک‌های اقتصادی به شهر‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور ارائه کرده است، از میلیون‌ها حقوق بازنشستگی اتحادیه محافظت کرده و بزرگترین سرمایه گذاری فدرال را در امنیت عمومی انجام داده و هزاران کسب و کار کوچک را سرپا نگه داشته است.»

اسپرلینگ جدیدترین مشاور بایدن است که به تیم هریس پیوسته است. آنیتا دان، مشاور قدیمی بایدن، هفته گذشته اعلام کرد که کاخ سفید را ترک خواهد کرد تا به تیم انتخاباتی هریس بپیوندد. او اولین مقام ارشد دولت بایدن بود پس از اعلام کناره گیری بایدن از انتخابات، از کاخ سفید خارج شد.

 اسپرلینگ در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون و باراک اوباما به عنوان مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید خدمت کرد.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

جیمی هریسون، رئیس شورای دموکرات‌ها دوم آگوست/ اوت ۲۰۲۴ برابر ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا آرای کافی از نمایندگان دموکرات برای کسب نامزدی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورده است.

هریس اولین زن سیاهپوست و اولین آسیایی - آمریکایی خواهد بود که یک حزب بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری رهبری می‌کند.

۴۸ ایالت به‌علاوه ناحیه کلمبیا که مقامات انتخاباتی آن‌ها گفته‌اند نامزد رسمی دموکرات‌ها مشکل قانونی نخواهد داشت، شامل هفت ایالت با نزدیک‌ترین رقابت در انتخابات ۲۰۲۰ است که به‌طور گسترده در سال ۲۰۲۴ به عنوان ایالت‌های کلیدی در تعیین نتیجه در نظر گرفته می‌شوند و این ایالت‌ها شامل جورجیا، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا می‌شوند.

این ۴۸ ایالت همچنین شامل ۱۵ ایالتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴، بالاترین رای را در آن‌ها در سال ۲۰۲۰ بدست آورد.


آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین