کد خبر: ۹۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

آمریکا مشتاق حمایت از اسرائیل است

رسانه انگلیسی در گزارشی با اشاره به حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های متمادی خاطرنشان کرد: ایالات متحده مشتاق کمک به خشونت اسرائیل است.
آمریکا مشتاق حمایت از اسرائیل است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست مانیتور با اشاره به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران به دست رژیم صهیونیستی و همچنین شهادت فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در جنوب بیروت طی هفته گذشته نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انجام دو ترور هدفمند با فاصله چند ساعت از یکدیگر منطقه خاورمیانه را به خشونت تهدید کرد. او روز چهارشنبه گفت: ما برای هر سناریویی آماده هستیم و متحد و مصمم در برابر هر تهدیدی خواهیم ایستاد.

میدل ایست مانیتور ادامه داد: تنها کسی که همه اطرافیانش و سایرین را در خاورمیانه تهدید می‌کند، اسرائیل است و اکنون منطقه را نیز به جنگ نزدیک کرده است. رژیم اشغالگر همچنان روایت امنیتی مخدوش خود را تکثیر می‌کند و ایالات متحده به سرعت - مانند هر سگ وفادار دیگری - حمایت خود را اعلام کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان کنفرانسی در فیلیپین با اشاره به کمک‌های اخیر واشنگتن به تل‌آویو پس از پاسخ تهران به هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق توسط این دولت استعمارگر به خبرنگاران گفت: ما قطعاً به دفاع از اسرائیل کمک خواهیم کرد.

به گفته پنتاگون، آستین و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدات گروه‌های مورد حمایت ایران علیه اسرائیل» گفتگو کردند.

در این میان، اتحادیه اروپا از بی‌طرفی ادعایی خود فاصله نگرفت. پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش اجتناب کنند. هیچ کشور و هیچ ملتی از تشدید تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.

استانو برای اینکه توازن را بیشتر به نفع «اسرائیل» سوق دهد، خاطرنشان کرد که دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت بین‌المللی اسماعیل هنیه را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده بود. در همین حال، به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «ما باید راه‌هایی را برای کاهش تنش و اجتناب از جنگی که بر کل منطقه و فراتر از آن تأثیر می‌گذارد، بیابیم؛ و ما اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم.»

این رسانه با اشاره به کشور‌هایی که رژیم صهیونیستی برای ساختن روایت امنیتی خود به‌طور مداوم هدف قرار داده است و همچنین قربانیان بی‌اعتنایی آن به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی تاکید کرد: اسرائیل با تحمیل سیاست ترور هدفمند خود بر کشور‌های خارجی، حاکمیت ارضی آن‌ها را نقض کرده است. کشتار‌های واقعی به سرعت به حاشیه رانده شده‌اند تا راه را برای هر گونه پیامد احتمالی هموار و بدین ترتیب، اسرائیل را با مصونیت بیشتر از مجازات قدرتمند کنند؛ و ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به ترتیب به دنبال تلافی و مانور‌های دیپلماتیک به جای این هستند که اسرائیل آپارتاید را سرزنش کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفتگو با کانال نیوز آسیا تمایلی به بحث درباره پیامد‌های ترور هنیه در آینده نداشت. او گفت: گمان‌زنی بسیار سخت است و من در طول سال‌ها آموخته‌ام که در مورد تأثیری که یک رویداد ممکن است بر چیز دیگری داشته باشد، گمانه‌زنی نکنم. سیاست این نوع لفاظی‌های تعمیم یافته را ممنوع می‌کند. پشت در‌های بسته، مسئولان مربوطه همیشه حدس و گمان‌هایی مطرح می‌کنند و برای حرکت‌های بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند.

به نوشته میدل ایست مانیتور، «تن‌ها نکته این است که ایالات متحده ترجیح می‌دهد غیرنظامیان در بی‌اطلاعی نگه داشته شوند، تا زمانی که توسط سلاح‌های آمریکایی-اسرائیلی که مردم را می‌کشند، معلول می‌کنند، سر بریده و سلاخی می‌کنند، همه چیز برایشان آشکار شود. اسرائیل خود وارد غزه شده است و از اینکه منطقه را از طریق خشونت خود کنترل کند، ناراحت نیست. ایالات متحده قبلاً حمایت خود را از خشونت‌های برنامه‌ریزی شده بیشتر توسط اسرائیل ابراز کرده است. نیازی نیست خیلی به گذشته برگردیم تا ببینیم که چه اندازه ایالات متحده فرصت داشته است تا در امور بسیاری از کشور‌های مستقل، همان‌طور که شایسته سوابق فاسدش است، دخالت کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین