کد خبر: ۹۲۷۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

چرا مناظره تلویزیونی هریس – ترامپ به ضرر ترامپ خواهد بود؟

در واقع، هریس معضلی واقعی برای ترامپ ایجاد می‌کند. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا آن دو نامزد مناظره‌ای تلویزیونی خواهند داشت یا خیر. با این وجود، اگر آنان این کار را انجام دهند هریس ممکن است باعث آشکار شدن بدترین غرایز ترامپ شود.
چرا مناظره تلویزیونی هریس – ترامپ به ضرر ترامپ خواهد بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

به عنوان یک نئومحافظه کار شناخته شده است. نظرات و ایدئولوژی او از سوی منابع متعدد دانشگاهی و روزنامه نگاری با ایدئولوژی‌های سیاسی راست رادیکال مرتبط شده‌اند اگرچه موری خود این اتهامات را رد کرده است. او مرکز «انسجام اجتماعی» را در سال ۲۰۰۷ تاسیس کرد که بخشی از انجمن «هنری جکسون» شد جایی که او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میلادی معاون رئیس آن مرکز بود. موری هم چنین ستون‌هایی برای نشریاتی مانند وال استریت ژورنال نوشته است.

چندین کتاب از موری از جمله «نئومحافظه کاری: چرا به آن نیاز داریم»؟ (۲۰۰۵ میلادی)، «جنون جمعیت: جنسیت، نژاد و هویت (۲۰۱۹ میلادی) و» جنگ با غرب: چگونه در عصر بی‌خردی پیروز شویم «؟ (۲۰۲۲ میلادی) چاپ شده اند. هم چنین، کتاب» مرگ غریب اروپا از او به زبان فارسی با ترجمه حمیدرضا خطیبی توسط انتشارات هنوز چاپ شده است. برنارد هنری لوی فیلسوف راستگرای فرانسوی درباره موری گفته است: «چه کسی با او موافق باشد چه نباشد او یکی از مهم‌ترین روشنفکران عمومی امروز است».

 یکی از جعلی‌ترین کارزار‌های انتخاباتی تمام دوران در حال حاضر در ایالات متحده در جریان است. این کارزاری برای آن است که به نظر برسد کامالا هریس معاون بایدن می‌تواند رئیس جمهور بعدی آمریکا شود. حتی چند هفته پیش همه این موارد ناممکن به نظر می‌رسید. جو بایدن به وضوح نتوانست در رقابت انتخاباتی سال جاری شرکت کند. با این وجود، شخص او و اعضای خانواده اش برخلاف این واقعیت اصرار داشتند که او می‌تواند این کار را انجام دهد. سرانجام حزب دموکرات به خود آمد و بایدن را متقاعد کرد که از رقابت انتخاباتی کناره گیری کند. با این وجود، دموکرات‌ها می‌دانستند هنوز یک مشکل بزرگ در پیش دارند این که در مورد کامالا هریس چه باید کرد؟ از این گذشته هریس در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل بسیار خاصی به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شده بود.

در سال ۲۰۲۰ رسانه‌های چپ و حزب دموکرات اصرار داشتند که بایدن کهنسال باید یک زن سیاه پوست را به عنوان معاون خود انتخاب کند. کامالا که دادستان و سپس سناتور بود مدام روند نزولی را طی می‌کرد. حتی تا همین چند ماه گذشته این ایده که کامالا ممکن است واقعا نامزد ریاست جمهوری شود امری تخیلی به نظر می‌رسید. دموکرات‌ها می‌دانستند که باید بهترین مبارز خود را در برابر "دونالد ترامپ" در انتخابات امسال قرار دهند. هرکسی که فکر می‌کند کامالا بهترین مبارز آن هاست باید به روانکاو مراجعه کند! با این وجود، دموکرات‌ها نمی‌توانستند او را کنار بگذارند. هنگامی که بایدن از رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد دموکرات‌ها می‌دانستند که "معضل هریس" وجود خواهد داشت.

در هر حال یک حزب مدعی طرفداری از تنوع و تکثر نمی‌توانست اولین معاون زن سیاه پوست رئیس جمهور را کنار بگذارد. دموکرات‌ها نتوانستند او را کنار بگذارند پس این کار را نکردند. این در حالیست که دموکرات برخی از گزینه‌ها را به وضوح در وضعیت رزرو در اختیار داشتند. گزارش شده که "باراک اوباما" رئیس جمهور سابق در زمره آن افراد بود. با این وجود، کامالا و تیم اش در نهایت توانستند نامزدی او را در زمانی بسیار سریع تضمین کنند.

در نهایت حتی خانواده اوباما نیز با بی میلی پشت سر او قرار گرفتند و اکنون قرار است انتخابات بین دونالد ترامپ و کامالا هریس برگزار شود. حتی چند ماه پیش نیز احتمالا جمهوری خواهان این سناریو را محتمل نمی‌دانستند. برداشت اصلی آنان این بود که هریس نامزدی ضعیف‌تر از بایدن است. هریس ایراد‌های زیادی برای فهرست کردن داشته است که حتی نمی‌دانم از کجا می‌توانم آغاز کنم. او در انجام چند وظیفه محول شده در جایگاه معاون رئیس جمهور شکست خورده بود. بایدن بلافاصله پس از روی کار آمدن به هریس این وظیفه را سپرد تا هجوم مهاجران غیرقانونی را در مرز جنوبی کنترل کند. هریس، اما نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد بلکه مهاجرت غیرقانونی در طول سال‌های زمامداری بایدن و هریس در واقع به شدت افزایش یافت.

رفتار و اظهارات عجیب و غریب

سپس هریس سخنرانی‌های عجیب و غریبی داشته است. کلیپ‌های صحبت‌های هریس در چهار سال گذشته یک پدیده وایرال بوده است. در صحبت‌های هریس تکرار‌هایی عجیبی از چیز‌های مختلف وجود دارد مثل صحبت‌های او درباره گذشته و آینده و تفاوت آن‌ها با یکدیگر یا این که اتوبوس‌های زرد مدرسه چقدر عالی هستند یا سخن گفتن درباره افتادن از درخت نارگیل. سپس موضوع رفتار هریس وجود دارد به خصوص خنده‌های عجیب و غریبی که دارد.

او حتی در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌تواند معاون کسی باشد که چند هفته قبل او را نژادپرست خوانده بود با خنده پاسخ داد. او پاسخ داد: "این یک بحث بود. این به معنای واقعی کلمه یک بحث بود". او در تمام مدت مصاحبه می‌خندید. گویی این یک شوخی درباره توافقی جهانی بود که کسی را لکه دار کنید و سپس با او همکاری نمایید. در تمام مدت او واقعا این تصور عجیب را ایجاد می‌کرد که متوجه شده بود بسیار بالاتر از توانایی هایش ارتقا یافته و برای کنار آمدن با آن هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد.

با این وجود، اکنون همه این موارد فراموش شده اند. هریس اکنون نامزد شده و چپ آمریکا پشت سرش قرار گرفته است. به نظر می‌رسد حمایت از کامالا به طرز عجیبی کار می‌کند و موثر بوده است. حتی برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این حمایت کار می‌کند. به نظر می‌رسد زنان جوان پشت سر او جمع شده اند. هم چنین، سهم قابل توجهی از رای سیاه پوستان به نفع او به صندوق آرا ریخته خواهد شد. رسانه‌ها وضعیت فعلی را با دوره کندی مقایسه کرده و کامالا را با "ژاکلین کندی" بانوی اول اسبق آمریکا مقایسه می‌کنند.

معضل واقعی

در واقع، هریس معضلی واقعی برای ترامپ ایجاد می‌کند. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا آن دو نامزد مناظره‌ای تلویزیونی خواهند داشت یا خیر. با این وجود، اگر آنان این کار را انجام دهند هریس ممکن است باعث آشکار شدن بدترین غرایز ترامپ شود. اگر ترامپ درباره هریس صحبت کند یا او را مورد آزار و اذیت و توهین قرار دهد تعداد قابل توجهی از رای دهندگان نوسانی به ترامپ به دیده فردی که نه تنها به یک زن بلکه به یک زن سیاه پوست بی احترامی می‌کند خواهند نگریست. جمهوری خواهان پیش‌تر باور داشتند کامالا بدترین رقیب برای نانزدشان خواهد بود. اکنون کامالا چالشی جدی برای ترامپ است.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین