کد خبر: ۹۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

جریمه شیشه دودی چقدر است؟

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چیزی که دید راننده را محدود کند ممنوع است.
جریمه شیشه دودی چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اصغر شریفی، در خصوص استفاده رانندگان از شیشه‌های دودی در خودرو، گفت: خیلی از شهروندان در خصوص اینکه آیا می‌توانند از شیشه دودی در خودرو‌های خود استفاده کنند، سوالاتی دارند که باید به مواد قانونی این موضوع اشاره داشت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: برابر ماده ۲۲۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده هر چیزی که مانع دید راننده شود ممنوع است یعنی راننده باید دیدکافی به جلو، عقب و طرفین داشته باشد و هر پوششی که مانع دید راننده شود، ممنوع است.

وی افزود: حتی اگر راننده‌ای درب صندوق وسیله نقلیه خود را باز گذاشته باشد طبیعتا نمی‌تواند دید کافی و لازم به عقب داشته باشد و یا اگر راننده داخل خودرو پرده نصب کند نیز مصداق این موضوع است چرا که دید راننده را محدود کرده و این اقدام نیز ممنوع است.

۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی

سرهنگ شریفی گفت: استفاده از شیشه دودی نیز به همین شکل است و اگر راننده و سرنشین نتوانند بیرون را نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند همین موضوع باعث بروز خطر می‌شود، راننده‌ای که نتواند عبور عابرین پیاده را ببیند و نتواند تردد موتورسیکلت‌ها را در آینه‌های نگاه کند، یعنی محدودیت دید ایجاد شده و قطعا تبعات خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.

وی گفت: در جدول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند ۱۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که تشخیص این موضوع با مامور راهور مستقر در محل می‌باشد.

سرهنگ شریفی گفت: بحث توجه و تذکر دادن در خصوص عدم استفاده از شیشه‌های دودی، دقیقا به موضوع ایمنی باز می‌گردد چرا که هر چقدر دید راننده به اطراف بیشتر باشد، ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین