کد خبر: ۹۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱

سفارت چین به شهروندانش درباره سفر به لبنان هشدار داد

سفارت چین در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه به شهروندان چینی درباره سفر به این کشور هشدار داد و تاکید کرد: در سفر به لبنان احتیاط کنید.
سفارت چین به شهروندانش درباره سفر به لبنان هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت چین در این بیانیه با بیان اینکه لبنان در شرایط کنونی از وضعیت امنیتی دشوار و پیچیده‌ای برخوردار است، از چینی‌ها خواست که در صورتی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، تمام نکات ایمنی را در نظر گرفته و در آماده‌باش کامل باشند.

سفارت چین در لبنان در بیانیه خود همچنین به شهروندان و موسسات چینی که هم اکنون در این کشور به سر می‌برند توصیه کرد که در فعالیت‌های خود حداکثر احتیاط را در پیش گرفته و اقدامات ایمنی را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه، سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در لبنان نیز پیش‌تر از شهروندان خود خواستند تا هرچه سریعتر و تا زمانیکه پرواز‌های تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک این کشور اقدام کنند.

سفارت آمریکا در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه چندین شرکت هواپیمایی پرواز‌های خود به لبنان را به حالت تعلیق در آورده یا لغو کرده و اکثر بلیت‌های خطوط هوایی باقی‌مانده نیز پیشتر به فروش رفته است، به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه زودتر و تا زمانیکه هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک لبنان اقدام کنند.

سفارت انگلیس نیز در لبنان نیز در بیانیه مشابه‌ای خطاب به شهروندان خود نوشت: اگر هنوز در لبنان هستید به شما توصیه می‌کنیم تا زمانی که هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس هستند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن لبنان را ترک کنید.

توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد هم در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور از تعطیلی موقت سفارت سوئد در لبنان به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور خبر داد.

مقام‌های بلژیک، نروژ، فرانسه، لتونی، اوکراین، روسیه، آذربایجان، هند، آلمان و قزاقستان نیز پیش از این به شهروندان خود توصیه کرده بودند که از سفر به لبنان خودداری کنند.

دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس با اشاره به گسترش تنش‌ها در منطقه در پیامی، اعلام کرد: پیام من به شهروندان انگلیسی در لبنان واضح است، همین حالا آنجا را ترک کنید.

لمی در این پیام با بیان اینکه در حال حاضر شدت تنش‌ها در منطقه بسیار زیاد است، گفت: وضعیت کنونی حتی می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به تلاش شبانه روزی لندن برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچکس نیست، تاکید کرد: عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و روی آوردن به راه حل دیپلماتیک برای کنترل اوضاع هستیم.

در همین حال شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، روز شنبه اعلام کرد که تعلیق پرواز‌های خود بین پاریس و بیروت را دست کم تا ۶ آگوست (۱۶ مرداد) تمدید می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز شنبه شب اعلام کردند که شرکت هواپیمایی اسرائیل ایر رژیم صهیونیستی پرواز‌های داخلی امشب بین فرودگاه ایلات و بن‌گوریون در تل آویو را به سبب اوضاع امنیتی، لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، پرواز‌های بین فرودگاه‌های اللد و ایلات نیز تا صبح یکشنبه لغو شده است.

تاکنون بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی بین المللی از بیم حمله تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی پرواز‌های خود را به تل آویو لغو کردند و فرودگاه بن گوریون خالی از مسافر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین