کد خبر: ۹۲۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
مستندات در حال جمع‌آوری است که به محض تکمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد

شایعه دستگیری‌ها در پرونده هنیه واقعیت دارد؟

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه استفاده خواهد کرد، از تشکیل پرونده در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: تاکنون در رابطه با این پرونده هیچ دستگیری صورت نگرفته است.
شایعه دستگیری‌ها در پرونده هنیه واقعیت دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در هشتمین نشست خبری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید فواد شکر افزود: آن‌ها در عملیات مذبوحانه و ددمنشانه رژیم صهیونسیتی به فیض شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: دولت جعلی اسرائیل وجود و بقای خود را مرهون ترور‌های سازمان‌یافته و شرارت‌های بزرگ علیه انسان‌های مظلوم دنبال کرده است و از این طریق رژیم منحوس صهیونیستی بقای خود را در انجام ترور‌های ناجوانمردانه می‌داند.

جهانگیر اظهار داشت: امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگر علاوه بر محکومیت در افکار جهانیان، مرگ رژیم پوسیده خود را می‌بیند و از طرفی تنها راه نجات ملل مسلمان و حتی آزادگان جهان در مبارزه بی‌امان با این رژیم خونخوار و بازگشت این سرزمین‌ها به افراد اصیل آن‌ها اعم از فلسطینیان مسلمان و سایر ساکنان فلسطین است.

وی با اشاره به نقش آمریکا و حمایت این دولت از رژیم صهیونسیتی افزود: نقش آمریکا در حمایت و هدایت این رژیم شیطانی غیرقابل انکار است و این مسأله تعقیب این دولت را از نظر حقوقی و کیفری در مجامع بین‌المللی فراهم می‌کند و نظام جمهوری اسلامی از این ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

جهانگیر گفت: امروز آمریکایی‌ها در حالی که مدعی صلح‌طلبی در جهان هستند خود به عنوان سردمداران جنایت و حمایت از ترور و کودتا در دنیا شناخته می‌شوند و نمونه بارز آن فاجعه بمباران هیروشیما ژاپن است که جنایت تاریخی توسط دولت وقت آمریکا علیه جهانیان به ثبت رسید و کشوری که سلاح اتمی داشت برای رسیدن به مقاصد خود هزاران زن و مرد را در هیروشیما و ناکازاکی را مورد هدف قرار داد و حیات را از آنان سلب کرد و یادآور این رخداد‌های تاریخی برای همیشه رسواکننده مدعیان حقوق بشر آمریکایی است و زنده نگهداشتن این روز‌ها برای حفظ حافظه تاریخی ملل امری ضروری است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار اظهار داشت: به همه اصحاب رسانه تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد:رسانه به عنوان مهمترین موضوعات دنیا جدید شناخته می‌شود و خبرنگاران. چشمان تیزبین جامعه هستند و با روشنگری به موقع سلامت جامعه را فراهم می‌کنند و به نوعی تنظیم گر روابط مردم و مسئولان هستند.

تشکیل پرونده برای ترور شهید هنیه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدام دستگاه قضایی در رابطه با ترور شهید هنیه گفت: دستگاه قضایی مسلم است که در همه حوادث مشابه بلافاصله نسبت به تشکیل و تحقیقات اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با دستور رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات آغاز شد و بازپرس دادسرای نظامی و دادستان نظامی تهران در محل حادثه حضور یافتند و مستندات در حال جمع‌آوری است که به محض تکمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: اکنون شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در جراید و فضای مجازی در خصوص دستگیری‌ها مطرح است، اما تا امروز در رابطه با این پرونده دستگیری صورت نگرفته و شایعات کذب است.

جهانگیر اضافه کرد: مردم به شایعات که با هدف انحراف افکار عمومی و عمدتا ریشه خارجی دارد توجه نکنند و مطالب را از طریق دستگاه‌های رسمی دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین