کد خبر: ۹۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

زلنسکی: زمان صلح با روسیه و پایان جنگ اوکراین رسیده است

کی‌یف باید رسماً از طرح خود برای پیوستن به ناتو صرفنظر کند. با این‌حال دفتر زلنسکی با پیشنهادات پوتین مخالفت کرده وگفته است که این شروط به مفهوم چشم‌پوشی اوکراین از اهداف و برنامه‌هایش است.
زلنسکی: زمان صلح با روسیه و پایان جنگ اوکراین رسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود تصریح کرده که زمان آن رسیده که در سال جاری میلادی زمینه را برای پایان دادن به جنگ اوکراین فراهم آورد.

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی جدید خود برخلاف اظهارات پیشین خود که هرگونه مذاکره با مسکو را رد می‌کرد، گفت که ضروری است که امسال، زمینه را برای نهایی کردن صلح با روسیه فراهم آورد.

وی تصریح کرد «هدف همیشگی ما این است که در سال جاری زمینه‌ای واقعی برای پایان عادلانه درگیری فراهم کنیم».

پیش از این، زلنسکی اعتراف کرده بود که تمام جهان و خود او خواهان مشارکت روسیه در کنفرانس بعدی حل مسئله اوکراین هستند.

مسکو به طورمکرر پیشنهاد حل و فصل صلح‌آمیز جنگ اوکراین را مطرح کرده است اما کی‌یف، قانونی را وضع کرده که هرگونه گفت‌وگو با روسیه را منع می‌کند.

اواسط ماه ژوئن، رئیس‌جمهور روسیه طرحی را برای حل صلح‌آمیز جنگ اوکراین مطرح کرد و پیشنهاد آغاز مذاکرات و خروج ارتش کی‌یف از کل قلمروهای مناطق جدید روسیه، جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را مطرح کرد وگفت که پس از توافق در خصوص این شروط، عملیات نظامی روسیه در اوکریان فوراً متوقف خواهد شد.

از طرف دیگر، کی‌یف باید رسماً از طرح خود برای پیوستن به ناتو صرفنظر کند. با این‌حال دفتر زلنسکی با پیشنهادات پوتین مخالفت کرده وگفته است که این شروط به مفهوم چشم‌پوشی اوکراین از اهداف و برنامه‌هایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین