کد خبر: ۹۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

آمریکا: برای ایران پیام‌هایی را از طریق کشور‌های مختلف ارسال کردیم

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: علاقه آن‌ها (ایران) به حمله دیگری به اسرائیل است. میلر که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد، به طور قطعی نگفت که آیا پیام‌های واشنگتن به ایران یا از طریق کدام کانال به تهران رسیده است با این حال او گفت: من انتظار دارم که برخی از آن‌ها این پیام را به همراه داشته باشند و بر دولت ایران تأثیر بگذارند.
آمریکا: برای ایران پیام‌هایی را از طریق کشور‌های مختلف ارسال کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا به ایران پیام داده که در «لحظه حساس» برای خاورمیانه تنش را تشدید نکند.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده از طریق کانال‌های دیپلماتیک از دیگر کشورها خواسته است که به ایران بگویند تشدید تنش در خاورمیانه به نفع آن‌ها نیست.

این درحالی است که بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته «واشنگتن درگیر دیپلماسی شدید، تقریباً شبانه روزی برای کمک به کاهش تنش‌ها در میان ترس از تدارک حمله تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل است.»

بلینکن در مراسم امضای قرارداد با همتای استرالیایی خود در واشنگتن گفت: «همه طرف‌ها باید از تشدید تنش خودداری کنند. همه طرف‌ها باید برای کاهش تنش‌ها گام‌هایی بردارند. تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست. این فقط منجر به درگیری بیشتر، خشونت بیشتر و ناامنی بیشتر خواهد شد.»

با تشدید تلاش‌های سیاسی برای منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل، کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، توسط تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی علیه اسرائیل و نظامیان آمریکایی، مطلع شدند. آن‌ها همچنین در مورد حمله به پایگاه هوایی الاسد عراق در روز دوشنبه مطلع شدند و در مورد واکنش ایالات متحده گفتگو کردند.

در همین حال بلینکن روز دوشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و بدر عبدالطی، وزیر امور خارجه مصر گفتگو کرد و در این رابطه گفت: یکی از نکات تعاملی که ما داشته‌ایم این است که از کشورها بخواهیم پیام‌هایی را به ایران بدهند و از کشورها بخواهیم به ایران بفهمانند که تشدید این درگیری به نفع آن‌ها نیست.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «علاقه آن‌ها (ایران) به حمله دیگری به اسرائیل است. میلر که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد، به طور قطعی نگفت که آیا پیام‌های واشنگتن به ایران یا از طریق کدام کانال به تهران رسیده است با این حال او گفت: من انتظار دارم که برخی از آن‌ها این پیام را به همراه داشته باشند و بر دولت ایران تأثیر بگذارند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین