کد خبر: ۹۲۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

قرهی: جلیلی و زاکانی مانند امام علی و امام مجتبی به دنبال مسئولیت نیستند!

روح‌الله قرهی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی گفت: سعید جلیلی و زاکانی مانند امام علی و امام مجتبی به دنبال مسئولیت نیستند!. قالیباف رأی انقلابی‌ها را شکست و ثبت نام ایشان در انتخابات نشانه عدم صداقت ایشان بود.
قرهی: جلیلی و زاکانی مانند امام علی و امام مجتبی به دنبال مسئولیت نیستند!
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله قرهی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی در پاسخ یه سوالی درباره نحوه انتخاب کابینه پزشکیان و حضور ظریف به عنوان معاون رئیس جمهور گفت:

کسی که تفکر دینی غیرصحیح دارد، یا خودش نفوذی است و یا نفوذی‌ها مطالب را به او القا می‌کنند. مثلا یک عده‌ای هستند که ظاهرا از دین طرفداری می‌کنند، اما حجاب را مساله می‌دانند. بعضی از این‌ها چیز‌های دیگری هم می‌گویند. مثلا این آقایی که گفته است که در پیشنهاد اعضای کابینه، به کسی که غیرشیعه باشد، ۱۰ نمره می‌دهیم، این معلوم است که نفوذی است. شاخه‌های نفوذ از همین جا‌ها مشخص می‌شود.

این حرف را آقای ظریف زد؟

بله؛ شاخصه‌های نفوذ این است، هر کسی می‌خواهد باشد؛ ظریف باشد، قوی باشد یا کسی دیگر باشد. ما اسم را کاری نداریم، ما داریم می‌گوییم تفکر را ببینید. این حرفی که آقای ظریف زد، نه، کسی دیگر بزند، همین هم غلط است. یک روحانی بزند، یک معمم بزند، یک عمامه به سر، غلط است

چرا اصرار بر حضور اهل تسنن و غیرمسلمان‌ها در کابینه وجود دارد؟

این دلالت بر این دارد که می‌خواهند بیان کنند مثلا شیعه حقوق اهل اقلیت‌ها را کم شمارده، در حالی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده و بالاترین حقوق را جمهوری اسلامی دارد. می‌گوید چهار درصد ادیان، در حالی که دو درصد هستند و هر کدام هم نماینده دارند. خیلی جالب است؛ چهار درصد اگر شد، این‌ها یک نماینده می‌توانند داشته باشند، ولی الان دو درصد هستند و در مجلس نماینده دارند؛ بنابراین قانون اساسی حقوق آن‌ها را معین کرده است.

این صحبت‌های آقای ظریف را نوعی جلب توجه مردم می‌دانید یا نوعی تبلیغات؟

من نوعی تضعیف نظام می‌دانم.

چرا برخوردی با ایشان انجام نمی‌دهند اگر برای تضعیف نظام انجام می‌دهد؟

از کسانی که باید انجام دهند، بپرسید؛ چرا به من می‌گویید؟ ما هیچ‌کاره هستیم، شما از آن کسانی که باید برخورد کنند، بپرسید که چرا برخورد نمی‌کنند. ولی واقعا این‌طوری نیست.

منبع: دیده بان ایران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین