کد خبر: ۹۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

بایدن از مردم آمریکا خواست از هریس - والز در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی انتخاب تیم والز فرماندار ایالت مینه سوتا از سوی کامالا هریس نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ به عنوان معاون خود در پیامی احساسی از مردم آمریکا خواست از هریس - والز حمایت کنند.
بایدن از مردم آمریکا خواست از هریس - والز در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کناره گیری کرد، چندین بار در طول مبارزات انتخاباتی پیش از کناره گیری، اعلام کرده است حمایت از هریس در مقابل ترامپ در نوامبر پیامد‌های گسترده‌ای برای آینده دموکراسی آمریکا و آزادی‌های شخصی خواهد داشت.

بایدن تصریح کرد: «تیم هریس-والز صدای قدرتمندی برای کارگران و طبقه متوسط بزرگ آمریکا خواهد بود. آن‌ها قوی‌ترین مدافعان آزادی‌های شخصی و دموکراسی ما خواهند بود.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «زمان آن فرا رسیده است که همه دموکرات‌ها و در واقع همه آمریکایی‌ها، متعهد به آزادی، دموکراسی و رهبری آمریکا در جهان باشند و از هریس-والز حمایت کنند.»

او ادامه داد: همه نسل‌های آمریکایی‌ها با لحظه‌ای روبرو می‌شوند که از آن‌ها خواسته می‌شود از دموکراسی آمریکایی دفاع کنند. آن زمان اکنون است.

کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات، تیم والز فرماندار ایالت مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. تیم والز ۶۰ ساله، کهنه سرباز گارد ملی ارتش آمریکا و معلم سابق، پیش از اینکه در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار مینه‌سوتا انتخاب شود، ۱۲ سال به عنوان نماینده یک منطقه جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت کرده است.

این در حالی است که پیشتر گزینه‌های احتمالی برای معاونت ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی هریس در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی، جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا و مارک کلی سناتور آریزونا اعلام شده بود.

اعلام آمادگی والز برای معاونت هریس 

 تیم والز فرماندار مینه سوتا نیز اعلام‌کرد پیوستن به کامالا هریس در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ برای او یک "افتخار " است.

والز در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به ما سیاست‌های ممکن را نشان می‌دهد. ین من را تا حدودی به یاد اولین روز مدرسه می‌اندازد. پس مردم، بیایید این کار را انجام دهیم!»

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

جیمی هریسون، رئیس شورای دموکرات‌ها دوم آگوست/ اوت ۲۰۲۴ برابر ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا آرای کافی از نمایندگان دموکرات برای کسب نامزدی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورده است.

هریس اولین زن سیاهپوست و اولین آسیایی - آمریکایی خواهد بود که یک حزب بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری رهبری می‌کند.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین