کد خبر: ۹۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴

نصرالله: اسرائیل نمی‌تواند از خود دفاع کند و دست به دامن آمریکا و غرب شده است

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی امروز قدرت زیادی ندارد و در وضعیت سختی به سر می‌برد، تأکید کرد که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هرگز اجازه نخواهند داد کشور فلسطین تشکیل شود.
نصرالله: اسرائیل نمی‌تواند از خود دفاع کند و دست به دامن آمریکا و غرب شده است
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه به مناسبت هفتمین روز شهادت «فؤاد شکر» از فرماندهان ارشد این جنبش سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه شهادت فرماندهان این جنبش، هیچ تأثیری در عزم و اراده حزب الله نخواهد داشت، گفت: شهید فؤاد شکر از نسل فرماندهان بنیان‌گذار جنبش حزب الله بوده است. وی از جمله شهدایی بود که در همه جنگ‌های سرنوشت‌ساز حزب الله حضور داشته است.

وی با بیان اینکه شهید شکر از جمله کسانی بود که پیروزی سال ۲۰۰۰ را رقم زد و در جنگ ۳۳ روزه مشارکت فعالی داشت، ادامه داد: ما از ماهیت دشمن اسرائیلی آگاه هستیم و خودمان را برای جنگ سرنوشت‌ساز آماده می‌کنیم. شهید شکر از روز نخست عملیات طوفان الاقصی، به صورت شبانه‌روزی در اتاق عملیات حضور داشته است.

دبیر کل حزب الله، شهید فؤاد را یکی از مغز‌های متفکر حزب الله دانست و گفت: وی از نظر ایده و پیشنهادات، بسیار غنی بود و طرح‌ها و پیشنهاد‌های جدیدی مطرح می‌کند؛ به ویژه در ۱۰ سال گذشته، اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و دینی داشت.

صهیونیست‌ها از کشتار ۲ میلیون فلسطینی ابایی ندارند

نصرالله با اشاره به اینکه به خاطر شهادت فؤاد شکر، بسیار اندوهگین است و در عین حال به وی غبطه می‌خورد، تأکید کرد: شهادت شهید اسماعیل هنیه برای حماس، ملت فلسطین و محور مقاومت، خسارت سنگینی است، ولی این شهادت باعث تضعیف آنان نخواهد شد، بلکه مقاومت روز به روز تقویت خواهد شد.

وی درباره جنگ کنونی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنگ در نوار غزه، جبهه اصلی جنگ است. در روز‌های گذشته، حوادثی رخ داد که به فهم حقیقت اهداف کابینه جنایتکار و متوحش نتانیاهو کمک می‌کند. به عنوان نمونه، وزیر دارایی اسرائیل روز گذشته گفت که مشکل آنان، قتل دو میلیون نفر در غزه نیست، بلکه مشکل، ۱۲۰ اسیر اسرائیلی در بند نیرو‌های مقاومت است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به مخالفت پارلمان رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین و اجماع اسرائیلی بر سر این موضوع، تصریح کرد: این مخالفت در حالی است که حتی حد و مرز این کشور مشخص نیست. مشخص نیست که آیا ارتش دارد یا خیر؛ لذا از نظر صهیونیستها، صرف تشکیل کشور فلسطین، ممنوع است. این مسئله، سیلی محکمی بر کشور‌های عربی است که مدعی صلح در فلسطین بودند.

آمریکا و اسرائیل اجازه نمی‌دهند کشور فلسطین تشکیل شود

دبیر کل حزب الله، اشغال کامل غزه و کشتار هر چه بیشتر ساکنان آن را هدف اصلی صهیونیست‌ها دانست و خاطر نشان کرد: «اسرائیل حتی با تشکیل کشور فلسطین در غزه هم مخالفت است؛ زیرا تشکیل این کشور را یک تهدید موجودیتی برای خود می‌داند. به همین دلیل صهیونیستها، در صورتی که نتوانند غزه را اشغال کنند، قطعا به دنبال تسلط امنیتی بر آن خواهند بود.

وی گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و کوچاندن اجباری ساکنان آنان به اردن را پروژه اصلی اسرائیل عنوان کرد و گفت: «اسرائیل به هیچ عنوان نمی‌خواهد کشور فلسطین در هیچ بخشی از خاک آن تشکیل شود. اشغال جولان در سوریه و مزارع شبعا در لبنان هم در راستای طرح اسرائیل است.

نصرالله ادامه داد: آمریکا در جنگ غزه، نفاق عجیبی از خودش نشان داد. آمریکایی‌ها حتی در جریان توافق اسلو به عنوان ضامن فعالیت می‌کردند و در آن زمان هم رفتار منافقانه‌ای داشتند. از ۳۱ سال پیش، هیچ پیشرفت سیاسی در خصوص تشکیل کشور فلسطین رخ نداده است. آنان بار‌ها بر راهکار دو دولتی تأکید کرده‌اند، ولی تشکیل کشور فلسطین، دروغی بیش نیست.

اسرائیل، دیگر مانند گذشته قدرت ندارد

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه اسرائیل مانند گذشته دیگر قدرت ندارد و ابهت خود را از دست داده است، تصریح کرد: در جراین عملیات وعده صادق ایران، آمریکا، فرانسه و انگلیس و برخی از کشور‌های عربی به آن کمک کردند. بایدن هم به آنان گفت که اگر ما نبودیم، اسرائیل محو می‌شد. الان هم از ترس پاسخ ایران و حزب الله، دست به دامن آمریکا و سایر کشور‌ها شده است. علت هم این است که قدرت اسرائیل کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه رادار‌ها و گنبد آهنین اسرائیل، آمریکا و غرب در نهایت آمادگی قرار دارد، ولی پهپاد‌های حزب الله به عمق فلسطین اشغالی می‌رسد، خاطر نشان کرد: امروز منطقه با خطرات واقعی روبروست؛ لذا اگر این کابینه اسرائیل در غزه و کرانه باختری پیروز شود، دیگر چیزی به نام فلسطین و مسجدالاقصی وجود نخواهد داشت. مسجدالاقصی امروز در خطر شدید قرار دارد. صهیونیست‌ها با خودشان می‌گویند که همه مردم غزه را کشتیم و از بین بردیم، ولی کشور‌های عربی و جامعه بین‌الملل در قبال ما سکوت کردند؛ لذا اگر خدای نکرده مقاومت در غزه شکست بخورد، مقدسات اسلامی و مسیحی از بین خواهد رفت.

نصرالله با اشاره به خطری که پیروزی اسرائیل برای اردن دارد، عنوان کرد: اسرائیل در صورت پیروزی، فلسطینی‌ها را به اردن منتقل خواهد کرد. اگر اسرائیل پیروز شود، کاری خواهد کرد که سوریه هم به مزدوری برای این رژیم تبدیل شود. برای مصر و سایر کشور‌های منطقه هم خطر زیادی خواهد داشت؛ لذا همه باید در برابر آن ایستادگی کنند و تسلیم نشوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین