کد خبر: ۹۲۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

بیانیه حزب الله لبنان درباره انتخاب السنوار

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای درباره انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که انتخاب السنوار از نوار غزه تحت محاصره تاکیدی است بر اینکه اهداف دشمن صهیونیستی از ترور و شهادت رهبران مقاومت شکست خورده و راه به جایی نبرده است.
بیانیه حزب الله لبنان درباره انتخاب السنوار
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش­ پایگاه خبری «العهد» لبنان، حزب الله لبنان در این بیانیه همچنین السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و جانشین شهید اسماعیل هنیه را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است که این انتخاب پیامی قوی و قاطع به دشمن صهیونیستی و آمریکا و دیگر همپیمانان آن است مبنی بر اینکه حماس در تصمیم‌گیری‌هایش کاملا یکپارچه و متحد، در اصول خود قاطع و در پایبندی به گزینه‌های اصلی خویش ثابت است.

حزب الله بیان کرد که انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در این بازه زمانی مهم و در بحبوحه جنگ، ایمان و اراده امت و ملت‌های منطقه به یکچارچه‌سازی تلاش‌ها و اصرار بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی کامل این سرزمین را افزایش خواهد داد.

السنوار ۶۲ ساله پیشتر رئیس جنش حماس در نوار غزه بوده است.

این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت گرفت که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاهش در تهران به شهادت رسید.

یحیی ابراهیم السِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱)متولد شده است.

از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل السنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می داند.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

به نظر می رسد که السنوار با تسلط نظامی و اشراف علمی تاریخی و همچنین تسلط بر چند زبان از جمله عبری یک مدیر توانمند است که انتخاب او اختلافات داخلی سران حماس برای جهت‌گیری‌ها را به حداقل می‌رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین