کد خبر: ۹۲۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

هشدار زرد مدیریت بحران تهران در خصوص احتمال گرمازدگی شهروندان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم گرما و افزایش نسبی دما در این استان، در خصوص گرمازدگی افراد به ویژه سالمندان و اطفال طی روز‌های انتهای هفته هشدار داد.
هشدار زرد مدیریت بحران تهران در خصوص احتمال گرمازدگی شهروندان
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدار سطح زرد اعلام شده در روز‌های آتی شاهد تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران خواهیم بود. طبق اعلام این سازمان به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق مرکزی شاهد مخاطره گرما خواهیم بود.

وی در خصوص خطر گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، اطفال و سالمندان هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران این است که در روز‌های اعلان هشدار گرما، افراد به ویژه گروه‌های حساس به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت حضور در فضای باز، حتما برای محافظت پوست و چشم خود در برابر گرما و اشعه مضر خورشید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص عدم نگهداری کودکان یا سالمندان در وسیله نقلیه پارک شده و خاموش نیز هشدار داد و افزود: در برخی موارد طی سال‌های گذشته شاهد این بی‌احتیاطی‌ها بوده‌ایم که ضروری است در این زمینه هشدار داده شود و افراد به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

یزدی مهر با تاکید به مردم و شهروندان استان تهران در خصوص پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین، گفت: ضروری است که افراد به طور منظم مایعات بنوشند و ضمن خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، در طول روز پنجره‌ها را بسته نگه دارند و از تابش آفتاب به داخل منزل جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق نیز تاکید کرد و گفت: لازم است شهروندان برای جلوگیری از قطع برق، مصرف برق را مدیریت کنند. با توجه به احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبور‌های عسل ضروری است که تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی برای افزایش رطوبت در سطح باغ‌ها برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها در دستورکار بهره‌برداران قرار بگیرد.

یزدی مهر عنوان کرد: مدیریت بحران نیز درپی هشدار اعلام شده در حالت آماده باش است و توصیه‌های لازم را در این خصوص به دستگاه‌های امدادی و خدماتی ارائه کرده است.

پایش مصرف برق مشترکان اداری پایتخت

در این رابطه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند به دنبال اعلام هیات دولت مبنی بر تعطیلی ادارات و بانک‌ها و با توجه به افزایش دمای بی سابقه شهر تهران و ضرورت کنترل بار و حفظ پایداری شبکه برق با اولویت تامین برق مشترکان و به ویژه مشترکان خانگی، امروز؛ چهارشنبه هفدهم مردادماه، اقدام به پایش و نظارت میدانی و همچنین رصد برخط مصارف برق ادارات و بانک‌ها و اطمینان از خاموش بودن سامانه‌های سرمایشی شده و در صورت عدم رعایت موضوع، اقدام به محدودسازی و قطع برق این دسته از ادارات و سازمان‌ها خواهد شد.

 شایان ذکر است ساختمان‌های اداری متعلق به دانشگاه‌های شهر تهران نیز با توجه به تعطیلی اعلامی بخش اداری، مشمول این موضوع خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین