کد خبر: ۹۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

بادامچیان، پزشکیان را تهدید کرد

اسدالله بادامچیان با بیان اینکه ما در موتلفه با هر دولت قانونی همکاری خواهیم کرد گفت: رئیس جمهور باید همکارانش را خودش انتخاب کند نه اینکه به او تحمیل شود.
بادامچیان، پزشکیان را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه امروز در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد ۱۶۰ خبرنگار شهید در غزه، اظهار کرد: این جنایت نشانه اهمیت رسانه و خبرنگاران و همچنین نشانه دروغ مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در غرب در حمایت از رزیم صهیونیستی است.

وی درباره تحلیل خود از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: انتخابات باشکوه و بهترین دموکراسی دینی بود. ۸۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند و شورای نگهبان  عدم احراز صلاحیت اعلام نکرد و صلاحیت ۶ نفر را تایید کرد. در مبارزات انتخاباتی  منفی بافی هم انجام شد که در فضای باز سیاسی این مسائل رخ می دهد. در نهایت هم آقای پزشکیان انتخاب شد. همه جریان ها در انتخابات حضور داشتند و مردم هم همه حرف ها را شنیدند. این انتخابات نقطه اوج مردم سالاری بود و نقطه عطفی برای نظام بود.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه پزشکیان در زمان تبلیغات بیان کرد که فرمانداران و بخشداران درصدد رای آوردن یک نفر هستند را غلط دانست و دلیل آن را رای آوردن پزشکیان بیان کرد و افزود: در زمان آقای هاشمی، خاتمی رای آورد، در زمان خاتمی، احمدی نژاد رای آورد و در دروه احمدی نژاد، روحانی رای آورد و در دوره روحانی، شهید رئیسی رای آورد و بیان این حرف ها درست نبود.

بادامچیان همچنین بیان کرد: ما در موتلفه با هر دولتی که رای مردم را به دست آورد و تنفیذ رهبری را داشته باشد، کار می کنیم. دوره پیش رو بسیار شگفت آور است. آقای پزشکیان اصلاح طلب است ولی می گوید اصلاح طلب نیستم. می گوید دنبال دولت وفاق ملی است  ولی معاونان او یکدست هستند.

دبیرکل موتلفه درباره دلیل رای نیاوردن اصولگرایان گفت: علت رای نیاوردن نامزدهای اصولگرایان در انتخابات، مشکلات معیشتی، گرانی و تورم بود. مشکل گرانی از دوره روحانی شروع شد ولی در دوره آقای رئیسی این گرانی ها ادامه داشت و این موجب نارضایتی بخشی از مردم شده بود و مردم به وضع موجود رای ندادند. دلیل دیگر اختلاف  بین نامزدهای اصولگرایان بود که به نفع هم کنار نرفتند. برخی دوستان اصرار داشتند جلیلی به نفع قالیباف کنار برود ولی جلیلی کنار نرفت. برخی دوستان تندرو ما هم به دیگران اهانت می کردند که این خیلی بد بود.

بادامچیان افزود: من هم تلاش کردم قالیباف یا جلیلی به نفع هم کنار بروند که این کار انجام نشد ولی الان باید به فکر آینده بود. ۱۳ میلیون رای جلیلی فقط مربوط به شخص او نیست بلکه بخشی از کسانی که می خواستند به پزشکیان رای ندهند، به او رای دادند. اگر پزشکیان این آرا را نادیده بگیرد، موفق نخواهد شد. رئیس جمهور باید رئیس جمهور همه باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما در موتلفه با هر دولت قانونی همکاری خواهیم کرد ولی باید اول سیاست های دولت جدید را ببینیم چگونه خواهد بود. ما در مجلس فراکسیون قوی موتلفه داشته و در کل کشور هم دفتر و افراد شاخص داریم. ما دنبال تقابل با دولت نیستیم. از رئیس جمهور خواستیم قرار ملاقات بدهند ولی این کار انجام نشد. رهبر انقلاب  ۱۲ شاخص گذاشته اند که اگر پزشکیان این شاخص ها را رعایت کند، به وزرای پیشنهادی رای می دهیم اما اگر بخواهد مثل انتخاب معاونان خود یک طرفه عمل کند، نمی توانیم رای بدهیم. مجلس هم نمی تواند رای بدهد.

بادامچیان ادامه داد: اگر دولت ۱۲ شاخص را رعایت نکند، دچار مشکل می شود چون در مجلس یک گروه هستند که با دولت برخورد دارند ولی ما این برخورد را نداریم. ما در موتلفه در مجلس دوازدهم طبق چارچوب های ولایت و ضوابط عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور باید همکارانش را خودش انتخاب کند

بادامچیان درباره کابینه چهاردهم، گفت: من معتقدم که رئیس جمهور باید همکارانش را خودش انتخاب کند نه اینکه به او تحمیل شود. می دانم برخی اصلاح طلب بابت انتخاب نشدن افراد آنها در کابینه ناراحت هستند. همه می توانند نظر خود را بیان کنند ولی نباید به رئیس جمهور تحمیل شود.

وی در پایان گفت: اگر دولت از موتلفه همکاری بخواهد، همکاری می کنیم و اگر همکاری نخواهد با دولت درگیر نمی شویم. در مجلس فراکسیون قوی و طرح و برنامه برای رفع ناترازی بودجه، کنترل تورم و گرانی، مشکل توزیع آب، آموزش و نظام اداری کشور داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین