کد خبر: ۹۲۷۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷

تدابیر میلیاردی برای یک حمله احتمالی

تل‌آویو پیش از حملات احتمالی ایران به اسرائیل، شروع به پرداخت هزینه‌های مالی سنگینی کرده، به‌گونه‌ای که یک روزنامه اسرائیلی میزان این هزینه‌ها را میلیاردها دلار تخمین زده است.
تدابیر میلیاردی برای یک حمله احتمالی
آفتاب‌‌نیوز :

تل‌آویو پیش از حملات احتمالی ایران به اسرائیل، شروع به پرداخت هزینه‌های مالی سنگینی کرده، به‌گونه‌ای که یک روزنامه اسرائیلی میزان این هزینه‌ها را میلیارد‌ها دلار تخمین زده است.

اسرائیل این هزینه‌ها را بیشتر در سامانه‌های دفاع موشکی خود متمرکز کرده است.

روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبز» هزینه‌های مربوط به دفع حمله احتمالی ایران به اسرائیل را میلیارد‌ها دلار تخمین زده که این رقم نزدیک به هزینه‌های دفع حمله تهران به این کشور در ماه آوریل گذشته است. البته این هزینه‌ها میان اسرائیل و آمریکا تقسیم می‌شود، زیرا واشنگتن حضور نیرو‌های خود را در منطقه خاورمیانه برای حفاظت از سربازان خود و همچنین حمایت نظامی گسترده از اسرائیل تقویت کرده است. اسرائیل در چارچوب آمادگی خود برای مقابله با حمله احتمالی ایران، سامانه‌های دفاع موشکی‌اش را آزمایش کرده است. به‌عنوان مثال، هفته گذشته ارتش اسرائیل سامانه رهگیر دوربرد (LARD) را با موفقیت آزمایش کرد. در این آزمایش، یک موشک LARD به سمت هدفی که به نظر می‌رسد از نظر اقتصادی استراتژیک باشد، شلیک شد. این روزنامه احتمال داده که این هدف یک سکوی حفاری گاز فرضی در دریای مدیترانه بوده است. این سامانه دفاع موشکی برای دفاع در برابر انواع تهدید‌ها از جمله موشک‌های کروز، ضد کشتی و بالستیک طراحی شده است. موشک LRAD بخشی از سیستم دفاعی Barak MX است که شامل موشک‌های میان‌برد با بردی تا ۷۰ کیلومتر است. در صورت حمله مجدد ایران به اسرائیل، این سامانه ممکن است برای اولین بار در تاریخ اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه استفاده از سامانه LARD بیشتر از هزینه استفاده از سیستم پدافند هوایی «فلاخن داوود» است که ۷۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود. همچنین هزینه سامانه LARD نسبت به موشک‌های رهگیر هوا به هوا که توسط هواپیما‌های جنگی علیه پهپاد‌ها شلیک می‌شوند و هزینه آن‌ها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار است، بسیار بالا‌تر است.

در این میان وزیر دفاع آمریکا تصمیم به اعزام جنگنده‌های پیشرفته از نوع اف-۲۲ به خاورمیانه گرفته است. آمریکا این جنگنده‌ها را به هیچ کشوری نمی‌فروشد.

جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ به دلیل توانایی‌های زیادی که دارند، از جمله جنگ در هر شرایط جوی و قابلیت پنهان شدن از رادارها، شناخته می‌شوند. با این حال، این جنگنده‌ها هزینه زیادی دارند. قیمت هر یک از این جنگنده‌ها ۳۵۰ میلیون دلار است و هزینه هر ساعت پرواز آن‌ها ۶۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین