کد خبر: ۹۲۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸

میزان شیوع تنبلی چشم در ایران کمتر از میانگین جهانی

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران، میزان شیوع تنبلی چشم در ایران را ۱.۴ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در دنیا، بین ۲.۵ تا ۳ درصد است.
میزان شیوع تنبلی چشم در ایران کمتر از میانگین جهانی
آفتاب‌‌نیوز :

جواد ملایی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش این اپتومتریست، همکاران چشم پزشک و سایر مجموعه مانند بهزیستی و آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اگر اپتومتریست جایگاه علمی بالاتری داشته باشند این موضوع به نفع مردم و همچنین به نفع نظام سلامت است و همچنین می‌توانند ۱.۴ درصد را به نزدیک صفر برسانند.

رئیس انجمن علمی اپتومتریست ایران گفت: دکترای حرفه‌ای در این حوزه در دنیا مانند کشور‌های غربی و خاورمیانه وجود دارد. شایسته نیست در کشور‌هایی مانند پاکستان و شاید سطح علمی آن‌ها از ما پایین‌تر باشد دکترای حرفه‌ای داشته باشند، اما ما در ایران از آن بی بهره باشیم.

وی گفت: در حالی‌که ما در کشور خودمان همه زیرساخت‌ها را برای راه اندازی دوره دکترای حرفه‌ای داریم و جوان اپتومتریست مشتاق هستند این دوره را طی کنند.

سید محمد پاک مهر نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: یکی از انجمن‌های فعال در حوزه نظام سلامت انجمن علمی اپتومتریست ایران است و عضو خودم در عرصه نظام سلامت می‌باشند.

وی اظهار داشت: اعضای اپتومتریست ایران اعم از پایتخت و استان‌ها خدمات بزرگ و ارزشمندی به مناطق محروم داشتند.

وی افزود: گروه جهادی به ۱۴ یا ۱۵ استان اعزام شدند و خدمات ارائه کردند که بسیار کم نظیر بود. در هر نوبت گروه جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار بین ۲ هزار تا ۲ هزار ۵۰۰ نفر را ویزیت کردند.

مسعود صادقی دبیر علمی کنگره هم در ابتدای مراسم اظهار داشت: ۲۲ پنل با ۲۲ برنامه متفاوت علمی برای این رویداد علمی تدوین شده است.

وی افزود: کاربرد‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، موضوعات مرتبط با نانو، بازسازی سلولی و چالش‌های جهانی در این حوزه از جمله محور‌های این کنگره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین