کد خبر: ۹۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

فواید استفاده از کفش طبی برای سلامتی

ما هر روزه برای انجام کارهای مختلف از خانه خارج می شویم. در نتیجه برای چندین ساعت متوالی مجبور هستیم که کفش به پا کنیم. پس بایستی کفش های مناسب و راحتی به پا داشته باشیم.
فواید استفاده از کفش طبی برای سلامتی
آفتاب‌‌نیوز :

ما هر روزه برای انجام کار‌های مختلف از خانه خارج می‌شویم. در نتیجه برای چندین ساعت متوالی مجبور هستیم که کفش به پا کنیم. پس بایستی کفش‌های مناسب و راحتی به پا داشته باشیم. یکی از مهم ترین، راحت‌ترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای پیاده روی، قطعاً کفش‌های طبی هستند. در این مقاله به کفش و کفی طبی و مزیت‌های آن اشاره می‌کنیم. همچنین فواید کفش طبی در مقایسه با کفش‌های معمولی را هم بررسی می‌کنیم. این اطلاعات مفید می‌تواند شما را در انتخاب کفش مناسب برای سلامتی راهنمایی کند.

کفش طبی چیست؟

سوال مهمی که اغلب پرسیده می‌شود این است که کفش طبی چیست؟ این سوال ممکن است برای هر کسی پیش آمده باشد. درواقع کفش طبی، کفشی است که در کارگاه‌های خاص و زیر نظر متخصصان و پزشکان طراحی و مخصوص هر فرد ساخته می‌شود. این کفش‌ها قادر هستند شرایط نرمال و قابل قبولی برای پا‌ها ایجاد کنند.

توصیه پزشکان متخصص ارتوپدی به کسانی که از ناهنجاری‌های جسمانی در ناحیه پا رنج می‌برند، تهیه و خرید کفش‌های طبی است. این افراد می‌توانند به خوبی از فواید طراحی و ساخت کفش طبی و پوشیدن آن‌ها بهره‌مند شوند.

تفاوت کفش‌های طبی با کفش‌های معمولی

نکته مهم دیگری که در این جا به آن پرداخته می‌شود، تفاوت کفش‌های طبی و معمولی است. یادآوری می‌کنیم که کفش‌های طبی بر اساس ساختار پا ساخته می‌شوند. مسلم است مزایای پوشیدن کفش‌های معمولی در مقایسه با کفش‌های طبی قابل مقایسه نبوده و حتی قابل رقابت هم نیست. تنها نکته مشترک بین کفش‌های معمولی و کفش‌های طبی در سایز آن‌ها است. 

ویژگی‌های کفش‌های طبی مناسب کدامند؟

در ادامه برای پی بردن به اهمیت طراحی و ساخت کفش طبی به ویژگی‌های کفش‌های طبی اشاره می‌کنیم.

کفش‌های طبی به دلیل این که پاشنه عمیقی دارند باعث می‌شوند که در هنگام قدم برداشتن، پاشنه پا ثبات بیشتری داشته باشد.

قسمت جلویی کفش‌های طبی پهن بوده و همین امر باعث می‌شود که پا در کفش احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

کفش‌های طبی عرض‌های متفاوتی دارند و شما در هنگام خرید می‌توانید کفش مناسب عرض پای خود را انتخاب و خریداری کنید.

ساخت کفی طبی محکم و منعطف یکی دیگر از ویژگی‌های کفش‌های طبی است.

پا در کفش طبی به دلیل فضای داخلی وسیع این کفش‌ها آزاد بوده و احساس فشاری نمی‌کند.

کفی مخصوص کفش‌های طبی قوس پا را به خوبی پر می‌کند و فشار بر روی هر دو پا را تقسیم می‌کند.

 در ادامه به ۷ مورد دیگر از فواید ساخت و استفاده کفش‌های طبی خواهیم پرداخت.

۷ فایده استفاده از کفش طبی برای سلامتی

ما در بالا به چندین ویژگی کفش‌های طبی اشاره کردیم. این نکته را هم یادآور می‌شویم که آشنایی با فواید کفش طبی و استفاده از آن‌ها به طور کلی می‌تواند نگرش شما را نسبت به این کفش‌ها تغییر داده و یک تغییر مهم و اساسی در انتخاب و خرید کفش ایجاد کند. امروزه وقت آن رسیده است که در هنگام خرید کفش، بیش از این که به ظاهر آن توجه کنیم به راحتی و خصوصیات کیفی آن هم دقت نظر داشته باشیم.

۱. کاهش درد در ناحیه پا

معمولاً درد در ناحیه پا به دلیل پوشیدن کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شود و پوشیدن کفش‌های طبی تاثیر بسزایی در کاهش این درد‌ها در ناحیه پا‌ها دارند. قطعاً کفش‌های طبی شرایط مناسب و مطلوبی برای راه رفتن ایجاد می‌کنند. اصولاً افرادی که پیاده روی‌های طولانی دارند از درد پا‌ها شکایت می‌کنند. در نتیجه با پوشیدن این کفش‌ها تجربه پیاده روی بسیار خوشایند‌تر خواهد بود و این افراد احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

۲. اصلاح شدن مشکلات پا

یکی دیگر از فواید مهم پوشیدن کفش‌های طبی برای اصلاح مشکلات در پا است. پا‌ها در افرادی که قوس پای کمتری دارند به سمت داخل می‌غلطد و در کسانی که قوس پا زیاد است، پا‌ها به سمت خارج می‌غلطند. در این موارد کفش‌های طبی می‌توانند مقدار مناسبی از قوس پا را ایجاد کرده و به اصلاح پای فرد کمک بسیاری می‌شود. فراموش نکنید اصلاح پا با پوشیدن کفش طبی زمان بر است و نیاز به صبر و شکیبایی دارد.

۳. افزایش تحرک

یکی دیگر از فواید استفاده از کفش‌های طبی، افزایش تحرک است. افزایش تحرک عاملی بسیار مهم در سلامتی است. وقتی کفش راحتی به پا کرده اید و در حین راه رفتن اذیت نمی‌شوید بیشتر تمایل خواهید داشت تا مسافت‌های طولانی را راه بروید. با افزایش تحرک، کاهش وزن شما بیشتر شده و در نتیجه موجب می‌شود که کیفیت زندگی هم افزایش پیدا کند. به طور مثال ساخت کفش بیماران دیابتی به آن‌ها کمک می‌کند که با اطمینان بیشتری بتوانند در ساعات طولانی پیاده روی کرده و از سلامت پا‌های خود مطمئن باشند.

۴. کاهش درد‌های کمر

یکی دیگر از مزایای پوشیدن کفش طبی، کاهش درد‌های کمر است. معمولاً افرادی که به پوشیدن کفش‌های طبی معتقد نیستند، بیشتر از دیگران در معرض درد‌های کمری قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز کمر درد، حتماً پوشیدن کفش طبی را امتحان کنید.

۵. پیشگیری از ایجاد ناهنجاری

برای این که از بروز ناهنجاری پیشگیری شود، ساخت و استفاده از کفش‌های طبی به دلیل شرایط عالی و نرمالی که این کفش‌ها برای پا‌ها ایجاد می‌کنند توصیه می‌شود. معمولاً افرادی که از کفش‌های طبی استفاده می‌کنند کمتر در معرض ناهنجاری‌هایی قرار می‌گیرند که ممکن است برای پا ایجاد گردد.

۶. محافظت بیشتر از پاشنه پا

منظور ما از پا و راحتی آن یعنی تمامی قسمت‌های پا که شامل پاشنه پا هم می‌شود. به لطف کفش‌های طبی، پاشنه پا در محافظت کامل قرار می‌گیرد. اغلب کفش‌هایی که غیر طبی هستند، بی دوام بوده و نمی‌توانند به خوبی از پا محافظت و مراقبت کنند. در نتیجه کفش‌های طبی گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب و خرید هستند. در هنگام خرید کفش دقت کنید اگر انگشت دست خود را به قسمت پشت کفش فشار داده و به راحتی خم نشد، کفش مناسبی است. این مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش‌های طبی است.

۷. پشتیبانی از پا‌ها

امروزه کفش‌های طبی با استقبلال خوبی مواجه هستند چرا که به خوبی می‌توانند از پا‌ها پشتیبانی کنند. کفش‌های طبی با خصوصیات حمایتی و بالشتکی که برای حمایت از پا‌ها دارند، به افراد این اجازه را می‌دهند که راحت‌تر حرکت کرده و فعالیت‌های بیشتری هم داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین